تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3707857
شناسه : 3707857
تاریخ :
متکی: مدارس دولتی وضعیت خوبی ندارند/ کمبود معلم داریم اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموع ۱۰۷ هزار و ۱۱۷ مدرسه در کشور بخش کمی از آن‌ها غیرانتفاعی و حدود ۹۰ درصد دولتی هستند که اصلاً در وضعیت خوبی قرار ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با تاکید بر تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، تعمیر واحدهای آموزشی و پاسخگویی به مطالبات معوقه معلمان و اجتناب از بروز مشکلات و وضعیت سال تحصیلی گذشته، اظهار کرد: از مجموع ۱۰۷ هزار و ۱۱۷ مدرسه در کشور بخش کمی از آن‌ها غیرانتفاعی و حدود ۹۰ درصد دولتی هستند که اصلاً در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی افزود: متأسفانه در تهران با کمبود هزاران معلم در مدارس مواجه هستیم و در محروم‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه ۱۷ مشکلات مربوط به کمبود معلم، مدرسه و فضای آموزشی بیداد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدارس دولتی کم کم از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خالی می‌شود، ضمن اینکه موضوع آموزش و پرورش در تراز قانون اساسی بعد از ۴۵ سال در برنامه تصمیم گیران در دولت و ناظران در مجلس قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: اعتبارات آموزش و پرورش با مأموریت‌های این وزارتخانه انطباق ندارد، این در حالی است که در کشورهای موفق در زمینه آموزش و پرورش، مساحت فضای مدارس در بالاترین سطح استانداردها قرار دارد.