تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3706863
شناسه : 3706863
تاریخ :
رسانه‌ها اخبار دروغ منتشر نکنند/دستگیری ۲ فعال مجازی در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: رسانه‌ها به ویژه فعالان فضای مجازی از انتشار اخبار کذب و غیرواقعی پرهیز کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر جمعه در جریان رأی انداختن خود در محله نیار اردبیل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستگاه قضا تأمین‌کننده امنیت و سلامت انتخابات است و در این زمینه تلاش و کوشش جدی می‌شود تا مردم در امنیت و سلامت کامل در انتخابات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در کنار هیأت‌های اجرایی و نظارت، عوامل انتظامی، نظامی و اطلاعاتی نیز فضای انتخابات را رصد می‌کنند تا بر این امنیت و سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با هشدار به فعالان فضای مجازی در نشر و انتشار اخبار کذب و بی‌پایه و اساس گفت: با فعالان فضای مجازی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کنند، برخورد جدی می‌شود و در این زمینه مماشاتی با هیچ متخلفی نمی‌کنیم.

آفاقی از دستگیری ۲ فعال فضای مجازی به دلیل انتشار اخبار کذب و غیرواقعی خبر داد و افزود: یکی از این افراد در اردبیل و دیگری در شمال استان دستگیر شدند که از اولین ساعات صبح امروز اقدام به انتشار غیرواقعی اخبار و رویدادها می‌کردند تا بر اساس نظر رسانه‌های بیگانه مردم را از حضور در انتخابات ناامید کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گشت سایبری را دادستانی با همکاری مجموعه نظامی و امنیتی فعال کرده تا فعالیت‌ها را در حوزه فضای مجازی رصد کنند و با هرگونه رفتار تشویش‌کننده افکار عمومی برخورد می‌شود.

آفاقی اضافه کرد: نباید فعالان این فضا اخبار کذب و بی‌پایه و اساس را از کانال‌های دیگر و یا رسانه‌های معاند پخش و یا باز نشر کنند بلکه بهتر است به منابع رسمی رجوع کرده و اخبار درست و صحیح را در روز انتخابات منتشر کنند.

وی بیان کرد: حضور با بصیر مردم در استان اردبیل نیز از اول انقلاب زمینه ساز دفع توطئه‌ها و اسباب خوشحالی بوده و امروز نیز هشتم تیرماه ملت با بصیر این استان با رأی خود تیری بر قلب دشمنان می‌زنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد: پیام مقام معظم رهبری را ملت بیدار و بصیر ایران شنیدند و بر پایه همین نظرات سعی می‌کنند تا در جشن سیاسی و ملی حضور پیدا کرده و اسباب ناامیدی بدخواهان نظام را با قدرت و صلابت رأی خود مهیا کنند.