تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3705229
شناسه : 3705229
تاریخ :
سیل و تگرگ در راه اردبیل است/سیل فاجعه بار در انجیرلو اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با توجه به ورود سامانه ناپایدار به استان اردبیل جاری شدن سیل، تگرگ و وقوع رعد و برق‌های شبانه در مناطق مختلف استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خدمتی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت رخداد سیلاب در خلخال و وارد آمدن خسارت به مزارع و باغات این شهرستان، اظهار کرد: با تشدید ناپایداری‌ها در شمالغرب به ویژه مناطق شمالی استان هواشناسی از عصر امروز بارش‌های رگباری همراه با تگرگ و رعد و برق را در مناطق شمالی استان به ویژه شهرستان‌های اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و شمال مشگین‌شهر پیش‌بینی کرده است.

وی به صدور هشدار سطح قرمز در مناطق شمالی استان و نارنجی در مرکز و مناطق جنوبی اشاره کرد و گفت: هموطنان باید مراقبت بیشتری را انجام دهند تا گرفتار سیلاب نشده و از عوارض رعد و برق و تگرگ در امان بمانند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل مسافران، گردشگران و کوهنوردان را از سفر بر حذر داشت و تصریح کرد: اوج بارش‌ها از عصر امروز تا اوایل صبح فردا خواهد بود و در مسیرهای شمالی استان احتمال ریزش سنگ و در مسیرهای کوهستانی به ویژه گردنه‌های صعب‌العبور گرمی وجود دارد.

خدمتی افزود: در مسیر گردنه حیران و مناطق کوهستانی سبلان نیز احتمال ریزش سنگ وجود دارد که باید گردشگران و مسافران مراقبت کرده تا در تله سیلاب و سایر حوادث ناگوار نیفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به تردد عشایر در منطقه به ویژه چرای دام‌ها، انتظار می‌رود عشایر از حضور در مسیرهای سیلابی پرهیز کرده و چوپانان نیز دام خود را در این مناطق به چرا نبرند.

خدمتی اضافه کرد: خسارت وارده در جنوب استان و مشگین‌شهر در روزهای گذشته بسیار زیاد بوده که در حال ارزیابی نهایی هستیم و امیدواریم دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را با جبران برخی از خسارت‌ها برطرف کنیم.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی تا جمعه در استان ادامه خواهد داشت و احتمالاً از روز شنبه خنکی هوا همچنان در مناطق مختلف پابرجا بماند.

خدمتی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تمامی مسئولان مدیریت بحران و هلال احمر به حال آماده‌باش درآمدند تا در صورت وقوع حوادث ناگوار به یاری هموطنان شتافته و کمک کار آنها باشند.

وی تصریح کرد: زمانی که هواشناسی هشدار سطح قرمز اعلام می‌کند قطعاً در کنار وارد آمدن خسارت‌ها، باید مراقب وارد آمدن خسارت‌های جانی نیز بود که انتظار می‌رود در شهرهای گرمی، انگوت، اصلاندوز و مشگین‌شهر مراقبت بیشتر انجام شود تا سیلاب احتمالی رخ داده خطراتی را به همراه نداشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از کشاورزان و روستاییان خواست تا محصول برداشت شده خود را در انبارها قرار داده و از رهاشدگی در مسیرها و مناطق برداشتی جلوگیری کنند.

خدمتی همچنین از وقوع سیل فاجعه بار در منطقه انجیرلوی شهرستان بیله سوار خبر داد و بیان کرد: این بارندگی مهیب سبب آبگرفتگی و وقوع سیل شده و تعداد زیادی از منازل دچار آبگرفتگی شده اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های ارزیاب در منطقه به منظور ارزیابی خسارت حضور دارند، تصریح کرد: عوامل امدادی و عملیاتی از جمله راهداری، هلال احمر، مدیریت بحران، پلیس راه و … برای خدمات رسانی و بازگشایی هرچه سریع‌تر مسیرهای دچار اختلال تردد در منطقه حضور دارند.