تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3705199
شناسه : 3705199
تاریخ :
آغاز فعالیت ۱۸ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزان استثنایی در کردستان اقتصاد ایران: سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه در ۱۸ پایگاه و در قالب فعالیت‌ها و کلاس‌های تابستانی غنی‌سازی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی، عصر چهارشنبه در آئین افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز ویژه استان که بصورت نمادین در مدارس گل‌ها و توحید در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار "تربیت بدون توقف؛ رشد و تعالی دانش آموزان ایرانی در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تابستان امسال ۱۸ پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در کانون‌های پرورش فکری، سالن‌های ورزشی و… دایر شده است، گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان است.

محمدی هدف از برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی اعلام کرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، فرصت‌های بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه کل جامعه به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت پوشش آموزش و پرورش می‌باشند و هر تغییری در آموزش و پرورش کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: گستره آموزش و پرورش به وسعت و دامنه جامعه است.

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی تخصصی‌ترین بخش آموزش و پرورش است و تأمین نیروی متخصص و کار در آموزش و پرورش استثنایی در مقایسه با آموزش و پرورش عادی دشوارتر است.

رئیس آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش تربیت جوانب مختلف علمی، اجتماعی، اخلاقی و… است، عنوان کرد: با آموزش و پرورش رسمی نمی‌توان اهداف حوزه استثنایی را محقق نمود.

محمدی کار فعالان نهاد تعلیم و تربیت را مربی تربیتی بودن عنوان کرد و افزود: قاعدتاً کسی که مربی است باید راه را بهتر و بیشتر بلد باشد.

وی در ادامه گفت: کار اصلی آموزش و پرورش زمینه سازی برای تربیت است تا از طریق آن کودکان را با هر استعداد، توانایی و محدویت جذب کند.

رئیس آموزش و پرورش استان در ارائه تعریفی از کیفیت گفت: کیفیت یک شاخص تجملی و تزئینی نیست بلکه در واقع یک حالت ویژه ای از نظام آموزشی است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و فعالیت‌های مشخصی است که آن فعالیت‌ها باید پاسخگوی نیازهای اجتماعی معین در زمان و مکان خاص باشد.

محمدی افزود: کیفیت بخشی حلقه مفقوده نظام آموزشی فعلی است و غنی سازی اوقات فراغت می‌تواند بهترین فرصت برای کیفیت بخشی باشد.

وی اطلاع رسانی و همفکری با اولیا دانش آموزان، برنامه ریزی دقیق و منسجم در تمام فعالیت‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش آموزان و بکارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه‌های فعالیت تابستانی اعلام کرد.

محمدی در پایان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند خاطر نشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت امری فرابخشی است ومتولی این مهم همه جامعه می‌باشند.