تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3704995
شناسه : 3704995
تاریخ :
محدودیتی در واگذاری زمین برای ساخت مسکن نداریم اقتصاد ایران: اردبیل- معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما در حال حاضر هیچ محدودیتی برای واگذاری زمین با هدف ساخت مسکن نداریم و در دولت سیزدهم تلاش بی‌وقفه‌ای را در این حوزه شاهد هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ۷۶۴ واحد مسکن در اردبیل، اظهار کرد: اهمیت تأمین زمین برای ساخت مسکن در سه سال گذشته با تاکید رئیس جمهور مورد توجه جدی بوده و ما سعی کردیم این دغدغه را در دولت سیزدهم رفع کنیم.

وی تصریح کرد: با تأمین زمین و الحاق محدوده‌های شهری سعی شد تا طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم روند رو به جلویی را پیدا کند و بسیاری از محدودیت‌های گذشته در این بخش رفع شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن پیچیدگی تأمین زمین و منابع مورد نیاز را برای ساخت واحدهای مسکونی یادآور شد و گفت: این کار شجاعانه و جسورانه دولت سیزدهم در بدو آغاز سخت و دشوار به نظر می‌رسید اما بعد از گذشت سه سال شاهد به ثمر نشستن این طرح و افتتاح هزاران واحد مسکونی هستیم که در قالب نهضت ملی مسکن و به شکل انبوه در حال احداث است.

مالکی به ساخت ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکن در کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا این واحدهای در حال احداث را در سریع‌ترین زمان جمع‌بندی و تکمیل کرده و تحویل متقاضیان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم قانون جهش تولید مسکن نیز از سوی مجلس ابلاغ شد که این هم پشتوانه قانونی برای اجرای این طرح بود و انتظار می‌رود متقاضیان در کنار آورده، از ظرفیت تسهیلات بانکی نیز در تکمیل این واحدها بهره بگیرند.

مالکی اضافه کرد: در همین استان اردبیل از ۱۲۳ هزار متقاضی ثبت‌نام شده، تعداد ۳۶ هزار متقاضی به تأیید نهایی رسیدند که قطعاً دارای چهار شرط متأهل بودن، فاقد مسکن بودن، عدم دریافت زمین و امتیاز از دولت و شرط سکونت در محل اجرای پروژه را داشته و نسبت به تشکیل پرونده آنها اقدام شده است.

وی بیان کرد: هر چند پرداختی متقاضیان ممکن است عقب بیفتد اما تأمین زمین و عملیات احداث واحدها شروع شده و تلاش بر این است تا به تناسب آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات این کار بزرگ به سرانجام رسیده و ما بتوانیم اهداف دولت و رئیس جمهور شهید را به نتیجه برسانیم.

مالکی به برگزاری منظم جلسات شورای عالی مسکن و حل موانع و مشکلات پیش رو را یادآور شد و ادامه داد: قطعاً به صورت ملی موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها رفع شده و در کنار آن با مصوبه شورای عالی مسکن الحاق محدوده‌ها انجام و امکان صدور پروانه و پرداخت تسهیلات بر همین مبنا شکل می‌گیرد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما هیچ‌گونه محدودیتی را در تأمین زمین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن نداریم و در سازمان ملی زمین و مسکن تلاش می‌کنیم تا به تمام تعهدات خود عمل کنیم.