تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3703676
شناسه : 3703676
تاریخ :
حمایت از کارهای گروهی و کارگاهی در قالب تعاونی های سراوان اقتصاد ایران: سراوان_ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، از حمایت از کارهای گروهی و کارگاهی در قالب تعاونی ها خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل احمد سلامی صبح امروز سه شنبه در تداوم سفر به سراوان، در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان دانشگاه پیام نور این شهرستان که با حضور رئیس دانشگاه پیام نور استان انجام شد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند در این راستا می‌توان گفت مصداق بارز تحقق این شعار و نامگذاری، تعاونی‌ها هستند، براین اساس در سال جاری توجه خاصی به این بخش شده و می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت از تعاونی‌ها در اولویت کار قرار دارد و براین اساس تمام کسانی را که کار گروهی کرده و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند را به تشکیل تعاونی‌ها دعوت می‌کنیم تا از حمایت‌های دولت بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید، با بیان اینکه در کنار فعالیت آموزشی و علمی انجام اقدامات مهارت افزایی در دستور کار دانشگاه پیام نور است است، ادامه داد: در زمینه اشتغال و رونق مشاغل خانگی این دانشگاه به ویژه در شهرستان سراوان با راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان، بیش از ۲۰۰ دانشجوی فعال در زمینه هنرهای صنایع دستی و سفال دارد.

ابوالفضل توسلی افزود: سفال کلپورکان نمادی از هنر دستان زنان بلوچ شهر علم و فرهنگ با قدمت هفت هزار سال است که امروز دانشجویان مرکز سراوان در دانشگاه پیام نور این هنر را آموزش داده تا نسل به نسل این میراث گرانبها حفظ شود و در ساخت و معرفی سفال و بازار فروش بهتر در ایران و جهان نقشی داشته باشند.

شایان ذکر است در پایان این بازدید، دانشجویان فعال مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان دانشگاه پیام نور سراوان از با اهدای سفال تولیدی خود، از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر کردند.