تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3703275
شناسه : 3703275
تاریخ :
رتبه بندی مراکز اقامتی بازتوانی افراد بااختلال مصرف مواد در زنجان اقتصاد ایران: زنجان-معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۲مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در راستای ارتقای خدمات، رتبه بندی می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهناز آقاخانی در دوره آموزشی رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر که با حضور کارشناسان دفاتر اعتیاد، مراکز غیر دولتی، بازرسی و حراست بهزیستی استان برگزار شد، افزود: شاخص‌های رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بر اساس ۶ محور، مجوزهای قانونی و بخشنامه‌ها، فضای فیزیکی، تجهیزات، عملکرد، شاخص‌های ویژه ارتقایی و رضایت مراجعه کنندگان تعیین شده است.

آقاخانی اضافه کرد: این مراکز بر اساس رتبه بندی مذکور در سه رتبه یک، ۲ و سه قرار خواهند گرفت.

وی، هدف از رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی را ارائه نمای کلی از وضعیت مراکز اقامتی و ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی کامل و جامع از کیفیت فعالیت مراکز اقامتی و همچنین اطمینان از رعایت استانداردهای ارائه خدمات و ارتقای کیفیت در این مراکز عنوان کرد.

آقاخانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز، تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی، افزایش انگیزه در راستای ارتقای کیفی خدمات، رعایت حقوق شهروندی و حفظ شأن و منزلت مددجویان را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی فعالیت‌های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر در مراکز و خدمات دهی به آنها کنترل و بررسی می‌شود و مراکز متخلف برابر نظر کمیسیون ماده ۲۶ تذکر دریافت کرده و در صورت اصلاح نشدن، تعطیل می‌شوند.