تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3701899
شناسه : 3701899
تاریخ :
اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت بازار در استان بوشهر انجام شده است اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت بازار در استان بوشهر انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سه سال اخیر ۲ هزار و ۸۸۰ پروانه کسب در استان بوشهر برای فعالیت واحدهای صنفی اجرا شده و ۹۸ انتخابات برای اتحادیه برگزار شده است.

وی از تشکیل ۲۷۷ جلسه کمیسیون نظارت بر رفتارها و اتاق‌های اصناف خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار در استان انجام پخش کالا تشکیل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تأمین مالی واحدهای صنعتی در استان خبر داد و افزود: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات تبصره ۱۶ مبلغ ۸۹ میلیارد ریال تأمین و پرداخت شد.

وی به فعالیت‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵۶ نشست تشکیل شده که هزار و ۳۲۰ پرونده مطرح و هزار و ۴۰۰ مصوبه داشتیم که ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

صدور ۷۴۹ جواز تأسیس

صفوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان به فعالیت‌های دولت مردمی و جهادی سیزدهم در رونق تولید و اشتغال پرداخت و اظهار داشت: از شهریورماه ۱۴۰۰ تاکنون ۷۴۹ جواز تأسیس در استان بوشهر صادر شده است.

وی، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این واحدهای صنعتی را ۲۶ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی یاد شده ۱۶ هزار نفر است.

مدیرکل صمت استان بوشهر طرح‌های شاخص اجراشده در سه سال گذشته را مجتمع فولاد در گناوه دانست و بیان کرد: طرح‌های صنعتی ال. ان. جی در خارگ و محرک سازه دوار در جم از دیگر طرح‌های مهم در حال اجرا است.

صفوی، طرح‌های صنعتی در حال تکمیل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ۳۷ طرح صنعتی استان بوشهر دارای ۲۰ تا ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی است که تا ۳ سال آینده تکمیل می‌شود.

بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی

وی طرح‌های صنعتی ۴۰ تا ۵۹ درصد فیزیکی را ۲۶ واحد ذکر کرد و گفت: طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان بوشهر ۷۵ واحد است که بخش از آنها امسال و مابقی سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در راه‌اندازی این واحدهای تولیدی صنعتی ۹ هزار ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

صفوی، اشتغال ایجاد شده در این واحدهای صنعتی را ۲ هزار و ۶۵۰ نفر اعلام و اضافه کرد: در مدت عمر دولت سیزدهم ۴۱ واحد با اشتغال ۳۳۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی افتتاح طرح تولید کربنات کلسیم رسوبی، آهک هیدراته، واحد تولیدی محصولات و فرآورده‌های آرایشی و فرآوری آهک و تولید فندک را از شاخص‌ترین طرح‌ها دانست.