تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3700839
شناسه : 3700839
تاریخ :
داخلی‌سازی ورق‌های مورد نیاز خودروسازان توسط گروه فولاد مبارکه اقتصاد ایران: اصفهان- مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه گفت: بخش زیادی از ورق‌هایی که قبلاً وارد می‌شد، توسط گروه فولاد مبارکه طراحی و تولید شده و امروز کشور بی نیاز از واردات این ورق‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس حمزوی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران، برگزاری نشست‌ها با مشتریان هدف از حضور در نمایشگاه‌ها است و این اقدام طی سه الی چهار روز برگزاری نمایشگاه به خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در طول سال بازدیدهایی را همکاران از شرکت‌های مشتریان دارند و همچنین زمینه حضور مشتریان نیز از شرکت فراهم می‌شود، در این بازدیدها آخرین دستاوردهای شرکت‌ها بررسی، نیازها شناسایی و اقدامات متناسب را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما فضای نمایشگاهی زمان بسیار خوبی است که با مشتریان مذاکره داشته باشیم و برای کارهای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه طی چند سال اخیر داخلی سازی بخش زیادی از ورق‌های مورد مصرف در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی انجام شد، تصریح کرد: این دستاورد حاصل فعالیت تیم‌های مشترک بین فولادسازان، قطعه‌سازان و خودروسازان بود، ورق‌هایی که قبلاً وارداتی بود، شناسایی شدند، برای طراحی و تولید آنها در فولاد مبارکه برنامه‌ریزی شد و بخش زیادی از ورق‌هایی که قبلاً وارد می‌شد در این حوزه توسط گروه فولاد مبارکه طراحی و تولید شده و امروز کشور بی نیاز از واردات این ورق‌ها است.

وی ادامه داد: ورق‌های سرد، گالوانیزه و اسیدشویی بیشترین مصرف را در صنعت خودروسازی دارند، مواد اولیه نیمه ساخته ورق‌های گالوانیزه در فولاد مبارکه تولید و محصول نهایی آن در شرکت ورق خودرو تولید و تحویل مشتریان می‌شود.

حمزوی با بیان اینکه در هر سه نوع ورق اسیدشویی، سرد و گالوانیزه اتفاقات خوبی صورت گرفته و داخلی‌سازی انجام شده است، افزود: در این زمینه واردات بی رویه، بدون برنامه و بدون هدف ورق به کشور از چالش‌های اصلی و نگرانی‌های فولادمبارکه است. ظرفیت‌های خوبی در داخل کشور و در گروه فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان به ویژه در حوزه محصولات سرد و گالوانیزه وجود دارد که انتظار داریم به این ظرفیت‌ها توجه شود و جلوی واردات هر محصولی که در کشور قابلیت تولید دارد، گرفته شود.