تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3698944
شناسه : 3698944
تاریخ :
جلوی تصرفات غیرمجاز قاطعانه ایستاده‌ایم اقتصاد ایران: شیراز - دادستان مرکز فارس با بیان اینکه در چند سال اخیر حتی یک مجموعه باغ‌شهری احداث نشده گفت: متخلفین جریمه‌های سنگینی شده‌اند و قاطعانه جلوی تصرفات غیرمجاز ایستاده‌ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمصطفی بحرینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد گفت: دادستانی در بحث اجرای سند تحول قوه قضائیه و برنامه‌های راهبردی قوه قضائیه، حوزه پیشگیری از جرایم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه اضافه کرد: در حوزه پیگیری حقوق عامه و صیانت از آن یک معاونت در مرکز استان داریم و علاوه بر آن در شهرستان‌ها نیز دادستان‌ها به پیگیری حقوق عامه می‌پردازند.

بحرینی در خصوص ساخت و ساز یا تصرف در حوزه محیط زیست و بستر رودخانه‌ها و در کنار منابع آبی نیز گفت: متأسفانه در ۲۵ سال گذشته شاهد بوده‌ایم که در اطراف شیراز و نقاط دیگر استان این پدیده نامتعارف تشدید شده و از این حیث آسیب‌هایی نیز به حوزه منابع آبی، راه‌های دسترسی، محیط زیست، منابع طبیعی و محیط زیست ما وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برای انشعابات آب، برق و گاز محدودیت‌های زیادی ایجاد شده و از سه سال گذشته به هیچ باغ‌شهری انشعاب ندادیم و در خصوص موضوع خدمات‌رسانی به باغ‌شهری‌ها نیز به صورت جدی سخت‌گیری کرده‌ایم.

هیچ باغ‌شهری طی چند سال گذشته راه‌اندازی احداث نشده است

بحرینی عنوان کرد: در این چند سال شاهد راه‌اندازی یک مجموعه باغ‌شهری نیز نبوده‌ایم و متخلفین جریمه‌های سنگینی شده‌اند.

وی افزود: یکی از معضلات در ارتباط با باغات شیراز تخلفات احداث بنای غیرمجاز است و در این خصوص نیز مانع از تصرفات غیرمجاز و تغییر کاربری و ساخت غیرقانونی بنا می‌شویم.

دادستان انقلاب مرکز فارس بیان کرد: در ارتباط با مرتکبین جرایم خشن نیز حساسیت زیادی داریم و با قاطعیت با مجرمان این حوزه برخورد می‌شود اما تلاش می‌کنیم جرایم سبک به سازش منجر شود.