تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3697861
شناسه : 3697861
تاریخ :
نظارت بر ذبح ۷ هزار رأس دام قربانی در خوزستان اقتصاد ایران: اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: هفت هزار رأس دام قربانی در سطح استان تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی اداره کل دامپزشکی در روز عید قربان ذبح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه اکیپ‌های عملیاتی ثابت و سیار اداره کل دامپزشکی خوزستان به صورت رایگان نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی را در روز عید قربان انجام دادند، بیان کرد: این اداره کل با تشکیل ۹۲ اکیپ نظارتی ثابت و سیار متشکل از کارشناسان بهداشتی دامپزشکی و روحانیان ناظر شرعی اقدام به انجام بازرسی و نظارت بر فرآیند عرضه و کشتار دام‌های قربانی در روز عید قربان کرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اعلام اینکه بالغ بر ۱۰ هزار مورد بازدید از دام و لاشه آنها در روز عید قربان انجام شد، گفت: با انجام این نظارت‌ها، مقدار بیش از ۲ هزار کیلوگرم موارد غیر بهداشتی از گوشت و اجزای دام‌های قربانی جداسازی، ضبط و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

ناصر عسکری فرد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ذبح دام در کشتارگاه‌ها، زحمات صدا و سیما و دیگر رسانه‌های جمعی استان در همراه کردن مردم در این امر را قابل تقدیر دانست و خواستار تداوم این فرهنگ سازی در تمامی ایام سال از جمله در زمان بازگشت حجاج بیت الله الحرام، ایام محرم و دیگر مراسم شد.