تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3697805
شناسه : 3697805
تاریخ :
سه هکتار از اراضی شهرستان بم سوخته و یک مامور آتش نشانی مصدوم شد اقتصاد ایران: کرمان- رئیس منابع طبیعی شهرستان بم گفت: در عملیات اطفاء حریق سه هکتاری منطقه جنگلی و صعب‌العبور بیدون از توابع بخش دهبکری، یکی از نیروهای آتش نشانی مصدوم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نیکخواه پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یک هفته اخیر سه مورد آتش‌سوزی در منطقه کوهستانی شهرستان بم به وقوع پیوسته است.

وی افزود: یکی از این حوادث روز گذشته در منطقه جنگلی و صعب‌العبور بیدون از توابع بخش دهبکری رخ داده است.

نیکخواه تصریح کرد: پس از اطلاع از حریق در منطقه جنگلی و صعب العبور، اکیپ اول کشیک اطفا حریق خود را به منطقه رسانده و عملیات اطفا حریق آغاز شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بم گفت: بعد از اطلاع رسانی اکیپ نخست به دیگر همکاران، اکیپ‌های دوم و سوم در منطقه آتش‌سوزی حضور یافتند.

وی تاکید کرد: این حریق با کمک نیروهای آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج، بخشدار و شهردار دهبکری، محیط زیست و همیاران طبیعت و مردم محلی اطفا شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بم بیان کرد: در این آتش‌سوزی سه هکتاری، تعدادی از درختان و درختچه‌های با ارزش جنگلی و مرتعی شامل بنه، ارژن، کیکم، قمس و سایر بوته‌های مرتعی سوخت.

نیکخواه افزود: آتش‌سوزی در منطقه بسیار صعب‌العبور و در ارتفاعات بوده و پس از بررسی مشخص شد، شروع حریق از اراضی کشاورزی سرورآباد بیدون و در اثر سهل‌انگاری رخ داده است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بم یادآور شد: تحقیقات لازم برای شناسایی عامل یا عاملان حریق در دست بررسی است.

نیکخواه گفت: در عملیات اطفا حریق به دلیل حجم آتش و دود، یکی از نیروهای آتش نشانی به دلیل استشمام دود ناشی از حریق مصدوم و پس از انتقال به پایین ارتفاعات به بیمارستان بم انتقال یافت.

وی ادامه داد: همچنین بدلیل صعب‌العبور بودن مسیر دو نفر از همکاران نیز دارای مصدومیت جزئی شدند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بم بیان کرد: تخریب و آتش زدن جنگل‌ها به موجب قانون ممنوع و برای مرتکبان آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

نیکخواه تاکید کرد: هرکس در جنگل عمداً آتش سوزی ایجاد کند به حبس از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه حریق در اراضی جنگلی و مرتعی ضمن همکاری در عملیات اطفا حریق، با شماره رایگان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس گرفته و مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری را در جریان حریق بگذارند.