تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3697691
شناسه : 3697691
تاریخ :
بیش از ۱۶ گونه جانوری در قروه تیمار شدند اقتصاد ایران: قروه_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه گفت: بیش از ۱۶ گونه جانوری در سه ماهه نخست سال جاری توسط محیط زیست این شهرستان تیمار شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

توفیق زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۶ گونه جانوری به این اداره تحویل داده شده است که پس از تیمار دوباره به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

وی افزود: این جانواران شامل ۳ بطانه سنجاب ایرانی ،۲ بهله شاه بوف، یک بهله سارگپه پابلند ،۲ فرد کبک، یک فرد بادخورک، ۱ سر جوجه تیغی، یک بهله دلیجه کوچک و ۲ بهله دلیجه که توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل شده بود.

وی افزود: پس از بررسی بالینی، تیمار، تغذیه و اطمینان از سلامتی و بازیابی توان زیستن در طبیعت؛ در زیستگاه مناسب خود، رهاسازی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه بیان کرد: یک بهله سارگپه پابلند، یک بهله دلیجه و یک بهله جوجه شاه بوف نیز تحت تیمار، تغذیه و نگهداری در این اداره هستند.

زارعی تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه کمال تشکر را از مردم فهیم و دوستداران محیط زیست دارد و از همه آحاد مردم تقاضا می‌کند که طبق اصل ۵۰ قانون اساسی در جهت حفظ محیط زیست، اکوسیستم و گونه‌های جانوری، عمل نمایند.