تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3697690
شناسه : 3697690
تاریخ :
برگزاری ویژه برنامه‌های غدیر در ۵۰۰ نقطه کردستان اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری ویژه برنامه‌های عید سعید غدیر در ۵۰۰ نقطه استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با دهه ولایت ویژه برنامه‌های هیأتی و مردمی محله محور عید غدیر خم در ۵۰۰ نقطه این استان برگزار می‌شود.

وی عمده برنامه‌های جشن غدیر را مردمی محور دانست و افزود: برنامه‌های عید غدیر در شهرستان‌های استان با محوریت و مشارکت کامل مردم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی ۱۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی، برپایی ۵۰ غرفه فعالیت‌های فرهنگی جوانان و نوجوانان، اعزام ۱۵۰ نفر مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان، اعزام پنج مبلغ تخصصی در دهه ولایت، از برنامه‌های عید غدیر در کردستان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین از پخت و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان نیز خبر داد و یادآور شد: پخت و توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم به تعداد ۱۱۰ دیگ در شهرستان بیجار و ۱۱۰ دیگ در شهرستان قروه که توسط هیئات محوری و حمایت مردمی هزینه‌های این جشن و سرور تأمین و اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: راه‌اندازی کارناوال شادی و برگزاری ویژه برنامه غدیر در ۵۰۰ نقطه و محله محوری استان، برگزاری همایش توجیهی مبلغین، پخت و توزیع نان صلواتی در ۱۱۰ نانوایی استان و تجلیل از ۱۱۰ خانواده سادات استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده می‌باشد.

وی تصریح کرد: پویش تهیه و توزیع و نصب پرچم، همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت روز غدیر و همراه با برنامه فرهنگی و جنگ شادی نیز در این ایام در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: ریشه غدیر در قرآن کریم است، قرآن بدون غدیر هدایت گر نبوده و غدیر نیز بدون قرآن قابل تفسیر نیست.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: بنابراین غدیر کامل کننده دین و عامل وحدت است و نیاز است توجه ویژه ای به این ایام داشته باشیم.