تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3696827
شناسه : 3696827
تاریخ :
عرضه بیش از ۱۰ هزار راس دام در روز عید قربان/ تشدید نظارت‌ها در جایگاه‌های عرضه اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شب گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار راس دام برای روز عید قربان وارد جایگاه های عرضه دام شده و در صورت نیاز همچنان عرضه ادامه خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش ایرنا خبرنگار اقتصادی ایرنا، مسعود امراللهی در حاشیه بازدید از مراکز عرضه دام عید قربان در تهران افزود: شب گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار راس دام برای روز عید قربان با همکاری اتحادیه تعاون روستایی و عشایری و سازمان میادین شهرداری تهران وارد جایگاه های ذبح دام تهران شده است.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه دام زنده عید قربان قیمت مصوب ندارد اظهارداشت: قیمت براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

وی از تشدید بازرسی ها در ۱۹۰۰ جایگاه عرضه دام در سراسر کشور خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر نظارت بر بهداشت و قیمت دام زنده عید قربان توسط بازرسین در حال انجام است.

وی ضمن قدردانی از ورود پلیس امنیت اقتصادی گفت: در جاهایی که بازرسین ما نمی توانند ورود کنند پلیس امنیت اقتصادی وارد می شود که این امر در کنترل بازار موثر است.

حضور بیش از ۳۵۰۰ ناظر بهداشتی و شرعی در جایگاه های عرضه دام عید قربان

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز از حضور نزدیک ۳ هزار و ۵۸۴ ناظر بهداشتی و شرعی در یک هزارو ۹۰۰ جایگاه عرضه دام زنده عید سعید قربان در سراسر کشور خبرداد و گفت: برای تامین سلامت جامعه باید سلامت مواد غذایی و بخش کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: منابع تولید و خوراک هر کشوری در اختیار بخش کشاورزی است بنابراین اگر بخواهیم مشکلات بهداشتی کشور در حوزه تغذیه حل شود باید به حوزه وزارت جهادکشاورزی و حوزه دام و حفظ نباتات اهمیت بدهیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی سردرختی، زراعی، دام و طیور در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: ۱۷ میلیون تن از این محصولات در حوزه دام و فرآورده‌ های خام دامی است که بهداشت و سلامتی جامعه برای ما اهیمت دارد و باید توجه ویژه به این بخش داشته باشیم.

واکسیناسیون سالانه یک میلیون قلاده سگ صاحب دار

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به معضل سگ های ولگرد و پرسه زن و پت ها اشاره کرد و گفت: متولی جمعیت کنترل سگ‌ های ولگرد و پرسه زن سازمان شهرداری است تا این موضوع به معضل تبدیل نشود زیرا اکنون در برخی مناطق با مشکل بیماری هاری و فوت افراد روبرو هستیم.

وی افزود: سازمان دامپزشکی سالانه یک میلیون قلاده سگ صاحب‌ دار را واکسن می‌زند و کنترل می‌کند اما کنترل سگ‌ های پرسه زن با سازمان دامپزشکی نیست و باید به آن توجه شود.