تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3696318
شناسه : 3696318
تاریخ :
بحران کمبود مدرسه در ۵ شهر اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل_ استاندار اردبیل گفت: در پنج شهر اردبیل، پارس آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر و خلخال با بحران کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعدازظهر یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه ۱۵ کلاسه نیار اردبیل اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها و برآوردها استان اردبیل به ۲ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد تا شرایط استاندارد کشوری را در سرانه آموزشی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: برای خروج این پنج شهر از بحران کمبود فضای آموزشی و تغییر مدارس چند شیفته به یک شیفته، باید از ظرفیت خیران، مولدسازی، منابع ملی و استانی استفاده کرده و در برنامه چهار ساله بتوان ۲ هزار کلاس درس را احداث و تحویل آموزش و پرورش داد.

استاندار اردبیل گفت: در همین شهر اردبیل ساخت واحدهای آموزشی متعدد شروع شده به طوری که اواخر سال گذشته شاهد آغاز احداث پنج مدرسه ۱۵ کلاسه بودیم و در این سه ماه نیز سعی کردیم تا شروع احداث واحدهای آموزشی جدید را در مجموع در قالب ۷۵ کلاس درس آغاز کنیم.

عاملی افزود: سعی ما بر این است تا شروع سال تحصیلی جدید بخشی از این کمبودها را برطرف کرده و نسبت به احداث واحدهای جدید گام‌های جدی و اقدامات مؤثری را برداریم.

وی با قدردانی از تلاش نوسازی مدارس در تدارک ساخت این واحدهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم و پرجمعیت دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا این واحدهای آموزشی با بهترین و شایسته‌ترین امکانات اجرایی و تحویل نسل‌های آینده شود تا تحصیل خود را در بهترین و شاخص‌ترین استانداردها انجام دهند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای ارتقای جایگاه استان در کنکور و بهبود تحصیل نسل آینده احداث مدارس با کیفیت و استاندارد اصل اساسی است و در این زمینه باید گام‌های جدی را برداشت.

عاملی همچنین به همراه فرماندار مرکز استان از سه پروژه در حال مرمت بازار زنجیرلو، پنبه‌لر و حمام یعقوبیه اردبیل بازدید کرده و در جریان روند مرمت این آثار ارزشمند تاریخی قرار گرفت.

وی بیان کرد: مرمت بازار قدیمی زنجیرلو و پنبه‌لر از سال ۱۴۰۱ شروع شده و پروژه با پیشرفت ۴۰ تا ۸۰ درصد در حال انجام است و تاکنون ۹ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: با حل مشکلات حقوقی روند توقفی این پروژه‌ها برطرف شده و ما شاهد فعال بودن پیشرفت بهسازی و مرمت این آثار ارزشمند تاریخی هستیم تا اهالی بازار با خیال راحت مشغول کسب و کار شوند.

عاملی تصریح کرد: بازسازی حمام یعقوبیه اردبیل نیز با همت بخش خصوصی از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم این حمامی که به ثبت ملی نیز رسیده برای بهره‌برداری در حوزه گردشگری به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام