تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3695719
شناسه : 3695719
تاریخ :
اسماعیل هنیه: به آزادی و پیروزی ایمان کامل داریم اقتصاد ایران: اسماعیل هنیه ضمن تبریک عید قربان به ملت فلسطینی و اهالی جبهه‌های پیشتیبان غزه تصریح کرد که فلسطینی‌ها به وعده الهی در تحقق آزادی و پیروزی، اعتقاد کامل دارند.  

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی به مناسبت عید سعید قربان گفت: مردم فلسطین و غزه عید دیگری را در روند مبارزه با اشغالگران در تمامی جبهه‌ها پشت سر گذاشتند. ما در آستانه خلق حماسه‌ای تاریخی هستیم که بر اساس آن از اراضی و هویت و مقدسات خود دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد که ملت فلسطین و غزه در محاصره وحشتناک و انواع سختی‌ها از آوارگی گرفته تا موشک‌باران دشمن زندگی می‌کند و دشمن تنها چیزی که از ملت ما می‌بیند، پایداری و ثبات و مقاومت است.

هنیه ابراز داشت: مردم غزه جان خود و هر آنچه که برای آنها با اهمیت و گران‌بها است را از دست داده و انواع درد و رنج‌ها را با صبر و ثبات تحمل می‌کنند، ما به تحقق وعده الهی و پیروزی و آزادسازی فلسطین یقین کامل داریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن جنایتکار که نسل کشی و کشتار جمعی در غزه به راه انداخته، در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد ماند. من به مبارزان قسام و دیگر گردان‌های مقاومت که الگوی منحصر به فردی از جهاد و مقاومت و التزام به حقوق خود را نشان داده‌اند، تبریک می‌گویم.

رئیس دفتر سیاسی حماس خطاب به مقاومت اسلامی عراق گفت: شما اعلام کردید که امت ما و دشمن ما مشترک است و ما از تمامی مواضع اعلام شده در تمامی جبهه‌های پشتیبانی و حمایت از فلسطین قدردانی می‌کنیم. وی همچنین این عید را به برادران انصارالله در یمن که دریای سرخ و بحرالعرب را برای ورود دشمن صهیونیستی و پشتیبانان آنها ممنوع کردند، تبریک گفت و از این مواضع و پشتیبانی‌ها قدردانی کرد.

وی تصریح کرد که مردم غزه همان گونه که با موشک‌های دشمن مواجه هستند، در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و امت اسلام باید نقش خود را در این جنگ جاودانی بپذیرند و حمایت‌های خود را از مقاومت فلسطین بیشتر کرده و سقف تقابل خود با دشمن صهیونیستی را افزایش دهد.

هنیه در واکنش به تازه‌ترین تحولات مربوط به مذاکرات آتش بس نیز تاکید کرد که حماس و دیگر گروه‌های مقاومت جدیت و نرمش زیادی برای رسیدن به آتش بس جهت جلوگیری از خونریزی ملت فلسطین و توقف تجاوزها از خود نشان دادند، واکنش ما به پیشنهاد آتش بس، بر اساس مبانی است که در سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مصوبه شورای امنیت نیز وجود داشت، اما اشغالگران همچنان به فریبکاری خود ادامه می‌دهند و می‌خواهند اسرای خود را آزاد کنند و در ادامه نسل کشی ملت فلسطین را از سر بگیرند.