تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3695284
شناسه : 3695284
تاریخ :
۵۰ هزار نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند اقتصاد ایران: اراک - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:سال‌ گذشته ۵۰ هزار نفر در این استان، خون اهدا کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالیان عصر شنبه در آئین تجلیل از اهداکنندگان خون در اراک اظهار کرد: از خون‌های اهدایی در سال گذشته ۱۲۰ محصول تولید شد.

وی ادامه داد: ۱۰ تا ۱۵ درصد زنان به اهدای خون رغبت دارند و باور غلط است که بانوان با کم خونی نمی‌توانند خون اهدا کنند، در حالی که این باور اشتباه است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اهدای خون موجب ساخت سلول جدید می‌شود و در فرد اهدا کننده احساس شادابی ایجاد کرده و در زمان آلودگی هوا نیز موجب پیشگیری و بازسازی سلول جدید می‌شود.

جمالیان با یادآوری اینکه بانوان در دفاع مقدس از اهدا کنندگان اصلی خون بودند، تاکید کرد: از ظرفیت بانوان باید همچنان در این راستا استفاده شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهدای خون توسط ۵۰ هزار نفر در این استان گفت: اداره کل انتقال خون استان در جایگاه برتر کشور قرار

وی ادامه داد: پیگیری برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در انتقال خون استان مرکزی در سطح کلان کشور در دستور کار است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آگاهی جوانان نسبت به عوارض خالکوبی گفت: از بین بردن خالکوبی به راحتی ممکن نیست و مانع اهدای خون می‌شود.

۵۰ هزار نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند

ذخیره خون استان مرکزی به ۱۲ روز افزایش یافته است

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی نیز گفت: ذخیره خون در این استان از ۲ تا سه روز به ۱۲ روز افزایش یافته است.

ریتا ظهیری افزود: با کمک اهدا کنندگان خون شرایطی پایدار برای تأمین خون در استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار خون و فرآورده خونی پارسال از استان مرکزی به شبکه ملی ارسال شد.