تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3695224
شناسه : 3695224
تاریخ :
طرح «تابستانه مهارت» در بوشهر آغاز شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز اجرای طرح تابستانه مهارت در مراکز فنی‌وحرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی عصر شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز اجرای طرح تابستانه مهارت در مراکز فنی‌وحرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان است که از هم‌اکنون شروع شده و تا آخر شهریور ماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و فنی حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت برای گروه سنی دانش‌آموزان برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان ثبت‌نام در این دوره‌ها پس از شرکت در دوره‌ها در آزمون‌های مهارتی شرکت کرده و در صورت قبولی گواهینامه بین‌المللی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ مرکز دولتی و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر فعال هستند، گفت: آموزش‌ها در مراکز دولتی رایگان بوده و در مراکز خصوصی هم تخفیف ۵۰ درصدی برای دانش آموزان دارد.

دراهکی ادامه داد: در مراکز فنی و حرفه‌ای بخش دولتی آمادگی ثبت نام پنج هزار نفر و در آموزشگاه‌های بخش خصوصی هم آمادگی ثبت نام ۱۰ هزار نفر را در تابستان امسال داریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: توسعه و تقویت فرهنگ کار، مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد توانمندی‌های کسب و کار دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آنها از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده افرادی که دوره‌های مهارتی آموزی را گذرانده باشند و در یک حرفه خاص تخصص داشته باشند، بی کار نمی‌مانند، گفت: شرکت در دوره‌های آموزش مهارتی دانش آموزان را توانمند کرده و به آن‌ها جرأت و جسارت حضور در بازار کار را می‌دهد.