تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3694668
شناسه : 3694668
تاریخ :
مردم تخلفات صنوف به ویژه خبازی‌ها را به تعزیرات حکومتی گزارش دهند اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: مردم هر گونه تخلف صنوف استان به ویژه خبازی ها را می‌توانند به سامانه 135 تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ براساس مصوبه سران قوا و اعلام به تمامی شعب سازمان تعزیرات حکومتی، مجازات‌های اعلامی در نظام قانون صنفی و قانون تعزیرات حکومتی ۱۰ برابر افزایش یافت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان بیان کرد: بنابراین مجازات‌ها در طول دو سال گذشته هم اثر بخشی و هم بازدارندگی لازم را داشته است.

رحیمیان عنوان کرد: در کنار جریمه ۱۰ برابری، نصب پارچه و بنر بر روی سردرب واحد صنفی متخلف، بازدارندگی خوبی را در طول دو سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: از ۱۸ اردیبهشت ماه که قیمت نان‌های آزاد هم تعیین شد مصوبات مختص خبازی‌های آزاد پز بوده و قبل از آن پرونده‌هایی که در خصوص خبازی‌های یارانه‌ایی بوده ارسال و به همه پرونده‌ها رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: از ۱۸ اردیبهشت ماه ۴ نوع نان قیمت گذاری شده است و قیمتی که برای نان محلی کلانه بدون روغن اعلام شده ۵۴۰۰ تومان، برای سنگک ۱۰ هزار تومان و نان بربری ۷,۹۰۰ تومان بوده است.

وی بیان کرد: در طول این مدت ۴۰ روز اخیر در خصوص گران‌فروشی و کم فروشی کلانه و بربری پرونده‌ایی واصل نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان اذعان کرد: براساس گزارشاتی که به تعزیرات رسیده، قیمت کلانه بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: در خصوص اضافه کردن کنجد به نان اصل بر این است که هم نانواها و هم خبازان، نان سنگک و بربری را بدون کنجد عرضه کنند و صرفاً در صورت مطالبه مشتری در خصوص کنجد و سیاه دانه این اقدام انجام شود.

وی تصریح کرد: قیمت نان با کنجد وسیاه دانه برای نان‌های یارانه‌ایی محاسبه شده و برای نان‌های آزاد پز حق اضافه کردن هیچ نوع افزودنی را ندارند.

رحیمیان عنوان کرد: از مردم و شهروندان تقاضا دارم که هر گونه تخلف را چه در بحث خبازی‌ها و چه در سایر صنوف در صورت مشاهده به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی که بصورت رایگان اعلام کنند تا سریع و بدون حضور شاکی به شکایات رسیدگی شود.