تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3694187
شناسه : 3694187
تاریخ :
مراجعه ۱۲۵۴ نفر به پایگاه انتقال خون دامغان اقتصاد ایران: دامغان- رئیس پایگاه انتقال خون دامغان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۲۵۴ نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید مهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آمار اهدای خون شهرستان دامغان بیان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۲۵۴ نفر در این شهرستان جهت اهدای خون مراجعه که از این تعداد یک هزار و ۱۱۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه از تعداد مراجعه کننده یک هزار و ۸۹ نفر را آقایان و ۲۲ نفر را بانوان تشکیل دادند، تاکید کرد: ۸۴ نفر از مراجعه کنندگان به پایگاه انتقال خون در شهرستان دامغان برای نخستین بار خون اهدا کردند و ۷۱ درصد اهدا کنندگان مستمر بوده اند.

رئیس پایگاه انتقال خون دامغان با بیان اینکه از خون این اهدا کنندگان دو هزار و ۴۲۷ واحد انواع فرآورده‌های خونی تهیه شده است، تاکید کرد: ۳۳۰ واحد از این تعداد به بیمارستان ولایت دامغان و ۱۰۷ واحد به پایگاه خارج از استان سمنان و مابقی در پایگاه انتقال خون دامغان ذخیره شده است.

تقوی با تاکید بر مشارکت بیشتر بانوان و جوانان در امر خداپسندانه اهدای خون گفت: ۶۴ درصد اهدا کنندگان خون در شهرستان دامغان دارای سن ۳۰ تا ۵۰ سال و ۱۸ درصد دارای سن ۱۸ تا ۲۹ سال هستند.