تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3692939
شناسه : 3692939
تاریخ :
رئیسی در خطابه‌های انتخاباتی راهکار و برنامه ارائه می‌داد اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- یک استاد حوزه از سید شهیدان خدمت به عنوان خطیب توحیدی یاد کرد که حتی در تبلیغات انتخاباتی به بیان راهکارها و برنامه‌های خود می‌پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام محمدباقر ولدان در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا از مکتب شهید رئیسی با ۴۰ شاخصه به عنوان ویژگی‌های یک حکمران اخلاقی یاد کرد و گفت: رئیسی در خطابه های انتخاباتی اش سعی نداشت تا دیگران را تخریب و یا با طعنه ها و کنایه ها، سبد رای خود را پر کند، بلکه با قول معروف و پسندیده به بیان راهکارها و برنامه اش پرداخته و با قول نرم از آرمان های اصیل انقلاب دفاع می کرد تا شاید دل ها به سوی حق و حقیقت نرم شود.

وی افزود: رئیسی مصداق بارز خطیب توحیدی بود که از هیچ کس واهمه نداشت؛ چرا که هدفش فقط پیشبرد اسلام و انقلاب بود.

این پژوهشگر مذهبی افزود: باورها و بنیان های اصیل دین نیاز به بیان و اقامه دارند. آشکارکردنِ این پایه های اساسی، بیان شیوا و رسای مبلغان را می طلبد. از این رو ساحت اصیل انبیاء تبلیغ است و آنان در مواجهه با مردم از شیوه خطابه بهره می جستند.

وی با استناد به آیه چهارم سوره ابراهیم گفت: رئیسیِ شهید مبلّغی بود که خطابه های او ارتباط مناسبی را با اقشار مختلف مردم برقرار می کرد؛ همچنان که موفقیت پیامبران الهی نیز این بود که با زبان قوم خود با مردم سخن می گفتند.

نویسنده کتاب حکمت ولایی افزود: رئیسی که با تمام صداقت سخنرانی می کرد؛ فقط سخنگو نبود؛ بلکه یک روحانی بود که از دل سخن می گفت و «هر سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند». او دل ها را جلب می کرد و از روش های تصنّعی و تکلّف آمیز پرهیز داشت؛ آن چنان که مردم، باریک بین و نکته سنج اند و چه خوب سره را از ناسره تشخیص می دهند؛ تا جایی که این جذابیتِ سخن و منش او، بدرقه اش را میلیونی ساخت.

رئیسی در خطابه‌های انتخاباتی راهکار و برنامه ارائه می‌داد

وی افزود: رئیس جمهور شهید، طلبه ای بود که بیان و رفتار و سلوکش یگانه بود و به مثابه یک مبلغ حقیقی که لباس دین را به تن کرده، گفتار و کردارش یکی بود. رئیسی، نماینده ملتی مبارز بود که در سازمان ملل با قول سدید و محکم خطابه ای جانانه بیان کرد و در هنگامه ای که تمام رسانه های جهان تصویر سردار دل ها را تحریم کرده بودند، در اثنای سخنش تصویر حاج قاسم سلیمانی را به دست گرفت و تمام رسانه ها متمرکز بر سخن او شدند.

ولدان اضافه کرد: او خطیبی بود که در سخنرانی خود در سازمان ملل، آن هم در زمانی که گروه های ضداسلامی؛ قرآن کریم را آزادانه هتک می کردند؛ با قول بلیغ و رسا از ساحت قرآن دفاع کرد و این خطابه اش سبب اقامه و گسترش بیشتر فرهنگ قرآنی شد.