تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3691434
شناسه : 3691434
تاریخ :
اجرای زیرساخت‌ها عامل کاهش ۹ درصدی تلفات رانندگی درون شهری است اقتصاد ایران: سنندج_رییس پلیس راهور کردستان گفت: اجرای زیرساخت‌ها موجب کاهش ۹ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری شده است هر چند این روند تا به صفر رساندن تلفات تصادفات باید استمرار داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده عصر سه شنبه در صحن علنی شورای شهر سنندج که با محور ساماندهی ترافیک و حل مشکل وانت‌بارهای میوه فروشی سطح شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شورا و شهردای شهر سنندج تعامل خوبی با پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز کرده‌اند که تجربه آن را هرگز در گذشته شاهد نبوده‌ایم، امیدواریم این تعامل و همگرایی زمینه رفع مشکلات حوزه ترافیک شهری را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال اخیر اقدامات ارتقای فرهنگ ترافیکی، توجه به رفع نقاط حادثه خیز و اجرای زیرساخت‌ها موجب کاهش ۹ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری شده است هر چند این روند تا به صفر رساندن تلفات تصادفات باید استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی رانندگی استان کارنامه خوبی در حوزه کاهش تلفات ناشی از تصادفات درون شهری در سطح استان داشته است، گفت: حضور در معابر و روانسازی ترافیک تنها یکی از اقدامات پلیس راهنمایی رانندگی است و برخلاف آنچه مطرح شد به لحاظ نیروی انسانی کمبود نداریم.

وی افزود: به لحاظ اقدامات و برنامه‌های مختلفی که در حوزه ترافیک اجرا شده استان کردستان جز چهار استان برتر کشور بوده است.

همتی‌زاده با بیان اینکه کسب چنین جایگاهی نشان می‌دهد که مسیر و ریل حرکتی دستگاه‌های مجری و هم مردم در حوزه ترافیک رو به جلو و درست است، اذعان کرد: در همین راستا جلساتی استارتاپی که یکی از محورهای اصلی آن موضوع ترافیک است کلید خورد چندین جلسه آن برگزار شده و سعی داریم که ایده‌های نخبگان و مردم را در حوزه رفع مشکلات ترافیکی گردآوری و از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط تنگاتنگ شورا و شهرداری با مجموعه پلیس راهنمایی رانندگی قطعاً نویدبخش اتفاقات خوب در حوزه‌های مدیریت شهری به ویژه مدیریت ترافیک است، گفت: انتظار داریم شورای شهر به صورت دغدغه مندانه در مسائل ورود و مطالبه گرانه از دستگاه بخواهد که به مسئولیت‌هایی که در قبال شهر دارند عمل کنند.

وی اضافه کرد: شوراهای شهر به عنوان نمایندگان و منتخبین مردم باید مطالبه گر حقوق مردم باشید خوشبختانه این دوره برخلاف دوره‌های گذشته تعامل بسیار خوبی بین شورا و شهرداری و پلیس راهنمایی رانندگی وجود دارد و تفاهم نامه‌های مختلفی نیز منعقد شده که امیدواریم روند خدمت رسانی به مردم را در حوزه مسئولیت‌ها هرچه بیشتر فراهم سازد.

وی توجه به کارها و اقدامات فرهنگی در راستای کاهش ترافیک را از اولویت‌های مهم دانست و اذعان کرد: کمیته اجرایی و عملیاتی و هوشمندسازی شهر و مهندسی ترافیک از برنامه‌ها و اقداماتی است که انجام و یا در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در مجموع در تدوین و اجرای برنامه‌های کوتاه، میان مدت و بلند مدت در حوزه ترافیک در شهر سنندج گام‌هایی برداشته شده که البته انگونه که باید اطلاع رسانی‌های لازم صورت نگرفته است.