تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3690860
شناسه : 3690860
تاریخ :
۱۰۷۲ نفر از روستائیان نیر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند اقتصاد ایران: نیر- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از اتصال یک هزار و ۷۲ نفر از روستائیان شهرستان نیر به شبکه اینترنت پرسرعت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار سرداری صبح سه شنبه در جلسه بررسی سایت‌های ارتباطی شهرستان نیر اظهار کرد: احداث و راه‌اندازی ۵ سایت ارتباطی در شهرستان نیر در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل بسترهای ارتباطی کشور از اولویت‌های وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات است و در این راستا سایت‌های ارتباطی جدید مجهز به فناوری نسل چهارم در روستاهای علی آباد، تجرق، کلش بزرگ، گلی و داش بلاغ با پوشش روستاهای کهریز و امین لو از توابع شهرستان نیر احداث و راه‌اندازی شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به پایش دوره‌ای سایت‌های ارتباطی روستاهای شهرستان‌های استان اردبیل گفت: با نصب تجهیزات و راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی با تکنولوژی ۴G توسط اپراتور ایرانسل، تعداد ۳۲۴ خانوار و باپوشش جمعیت یک هزار و ۷۲ نفر از روستائیان شهرستان نیر، در بستر تلفن همراه به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

سرداری افزود: این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۵۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.