تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3690695
شناسه : 3690695
تاریخ :
خیبر خرم‌آباد «بیست‌وسومین قهرمان» تاریخ لیگ دسته‌اول فوتبال لقب گرفت اقتصاد ایران: تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد با قهرمانی در لیگ دسته‌اول به لیگ‌برتر باشگاه‌های خلیج‌فارس ایران صعود کرد تا بیست‌وسومین فاتح لیگ‌ آزادگان باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)هفته سی‌وچهارم و پایانی رقابت‌های لیگ دسته‌اول باشگاه‌های کشور موسوم به لیگ آزادگان بعدازظهر _دوشنبه بیست‌ویکم خرداد_ از ساعت ۱۸:۵۵ پیگیری شد و در ورزشگاه تختی یا همان لُرآرنا تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد میزبان شهر راز شیراز بود که در پایان ۹۰ دقیقه این بازی بدون اهمیت از لحاظ تعیین جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

تماشاگران خرم‌آبادی از دو ساعت پیش از آغاز بازی با حضور پرشور در ورزشگاه تختی این تیم را همراهی کردند؛ به‌طوری که روز گذشته در این ورزشگاه جای سوزن انداختن نبود و جشن صعود تیم لرستانی و اهدای جام قهرمانی با حضور هزاران هوادار برگزار شد.

صعود تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد به فصل بیست‌وچهارم لیگ‌برتر فوتبال هفته گذشته قطعی شده بود و این مسابقه که باید به میزبانی شیرازی‌ها برگزار می‌شد، طبق توافق دو تیم در خرم‌آباد انجام شد تا تیم خیبر خرم‌آباد قهرمانی‌اش را مقابل هواداران خود جشن بگیرد؛ نتیجه این مسابقه هیچ تأثیری در روند صعود و سقوط لیگ دسته‌اول نداشت.

خیبر خرم‌آباد فصل‌های زیادی برای صعود به سطح اول لیگ‌برتر فوتبال تلاش می‌کرد و سرانجام در این فصل به هدف خود دست پیدا کرد و علاوه‌بر صعود به بالاترین سطح مسابقات لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، جام قهرمانی لیگ دسته‌اول را نیز به‌دست آورد.

شاگردان رضا مهاجری با انسجام بسیار خوبی در طول فصل کار خود را دنبال کردند و در فاصله چند هفته به پایان رقابت‌ها به‌عنوان یکی از گزینه‌های صعود به لیگ برتر شناخته می‌شدند، به این ترتیب خیبر در هفته پایانی مقابل شهر راز شیراز به تساوی یک بر یک رضایت داد و با ۷۷ امتیاز و چهار امتیاز بیشتر از رقبا در صدر جای گرفت و جام قهرمانی را در حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بالای سر برد.

با صعود نماینده خرم‌آباد به فصل بیست‌وچهارم لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، یک‌تیم پرطرفدار دیگر به جمع تیم‌های سطح اول فوتبال ایران اضافه شد که نوید پرشورترشدن رقابت‌های باشگاهی را به هواداران فوتبال ایران خواهد داد. خیبری‌ها در این فصل با هدایت رضا مهاجری موفق شدند بعد از سال‌ها جواز حضور در لیگ برتر را به‌دست بیاورند و این موضوع موجی از شادی را نزد فوتبال‌دوستان لرستانی به‌وجود آورده است.

لازم به‌ذکر است پس از صعود تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد به رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با کسب عنوان قهرمانی و بیشترین امتیاز در طول یک‌فصل، شایعاتی پیرامون نیمکت این تیم برای هدایت خیبری‌ها در رقابت‌های لیگ‌برتر به‌وجود آمد، اما باشگاه لرستانی طبق اعلام مدیرعامل خیبر خرم‌آباد در نظر دارد تا فصل جدید لیگ‌برتر را هم با سرمربی‌گری رضا مهاجری آغاز کند.

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد پس از استقلال اهواز، شموشک نوشهر، صباباتری تهران، شهید قندی یزد، صنعت مس کرمان، شیرین‌فراز کرمانشاه، پیام مشهد، استیل‌آذین تهران، شهرداری تبریز، داماش گیلان، پیکان تهران (دو بار)، استقلال خوزستان، پدیده مشهد، فولاد نوین خوزستان، پارس‌جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان، گل‌گهر سیرجان، صنعت‌مس رفسنجان، فجر سپاسی شیراز، ملوان بندرانزلی و شمس‌آذر قزوین به بیست‌وسومین تیمی تبدیل می‌شود که قهرمانی لیگ دسته‌اول را به‌دست آورده است.