تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3690504
شناسه : 3690504
تاریخ :
پایداری شبکه برق کلانشهر اهواز با مدیریت مصرف شهروندان محقق می‌شود اقتصاد ایران: اهواز- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: نمودارهای دریافتی نشان می‌دهد به دلیل افزایش دما، مصرف برق در کلانشهر اهواز سیر صعودی به خود گرفته که پایداری شبکه برق با رعایت مدیریت مصرف برق شهروندان محقق خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد فراتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ورود به پیک بار مصرف در فصل گرم اظهار کرد: شهروندان نسبت به صرفه جویی در مصرف برق همکاری لازم را با مجموعه صنعت برق داشته و با رعایت مصرف بهینه برق و خاموش کردن لوازم غیر ضروری در ساعت های پیک یا اوج مصرف، صنعت برق را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند.

وی با اشاره به حدود ۶۳۲ هزار مشترک برق در کلانشهر اهواز گفت: این شهر با یک هزار و ۸۴۸ مشترک در بخش صنعت، یک هزارو ۴۰۸ مشترک در بخش کشاورزی و ۸۹ هزار و ۸۶۶ مشترک در سایر بخش ها، پس از تهران دومین کلانشهر پر مصرف کشور است.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزارو ۳۱۴ مشترک در بخش عمومی و تعداد ۵۰۶ هزار و ۱۳۹ مشترک خانگی حدود ۸۰ درصد از کل مشترکین را به خود اختصاص داده افزود: پیک بار روزانه اهواز در حال حاضر حدود ۲ هزارو ۵۰۰ مگاوات استکه در اوج تابستان پیش بینی می‌شود این میزان به سه هزار مگاوات با اعمال ۱۸۰ برنامه تعریف شده توسط توانیر برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به پیک مصرف بالای برق در تابستان تصریح کرد: با ورود به پیک فصل گرما از ابتدای خرداد ماه، بنابراین باید با کمک همه اقشار جامعه این فصل را با رعایت و اصلاح الگوی مصرف به پایان برسانیم.

فراتی ادامه داد: مشترکان امسال علاوه بر پاداش قبض برق رایگان با پیوستن به پویش با انرژی از طریق لینک http://ba-energy.ir می‌توانند برنده بسیاری از جوایز جذاب اعم از خودروی سواری، لوازم الکترونیکی و غیره باشد که فقط لازم است حداقل ۱۵ درصد مصارف برق خانگی خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

وی ادامه داد: تامین برق مطمئن و پایدار و جلب رضایت مردم اولویت اول شرکت توزیع برق است که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری جهش تولید با مشارکت مردم، امیدواریم بتوانیم با همکاری شهروندان علاوه بر تامین رفاه و آسایش عمومی، با رعایت الگوی مصرف و حساسیت لازم از سوی مشترکان در زمینه خاموش کردن لوازم غیر ضروری، حتی یک لامپ اضافی شاهد چرخش چرخ تولید در جامعه باشیم.

شرکت توزیع برق اهواز چهار شهرستان اهواز، کارون، باوی و حمیدیه را زیر پوشش خود دارد.