تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3690345
شناسه : 3690345
تاریخ :
آب ورودی به سد رئیسعلی دلواری ۴۸ درصد کاهش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: آب ورودی به سد رئیسعلی دلواری ۴۸ درصد کاهش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالطیف عباسی‌نژاد صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آب پشت سدها اظهار کرد: در سال آبی جاری با کاهش بارندگی و کم شدن آورد رودخانه‌ها مواجه بودیم به‌طوری‌که آبگیری عمده سازه‌های آبی استان بوشهر نسبت به سال آبی گذشته سیر نزولی داشته است.

وی از کاهش ذخیره آبگیری سد رئیس‌علی دلواری خبر داد و تصریح کرد: سد رئیس‌علی دلواری در سال آبی جاری، رواناب ورودی به مخزن این سد با کاهش ۴۸ درصدی مواجه بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: این کاهش آورد در کنار دوره‌های مختلف آبیاری پایین دست این سد باعث آن شده تا حجم آب موجود در مخزن نیز ۲۰ درصد کاهش یابد.

عباسی‌نژاد اضافه کرد: دوره آبیاری شبکه شبانکاره پایان یافته و آبیاری نخیلات شبکه آب‌پخش نیز که پس از فصل گرده‌افشانی آغاز شده در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به پایان فصل بارندگی در استان بوشهر و محدودیت آب در دسترس، از همه بهره‌برداران منابع آب سطحی و زیرزمینی تقاضا می‌شود تا با مدیریت مصرف، تابستان پیش‌رو را با شرایطی پایدار پشت سر بگذاریم.