تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3689963
شناسه : 3689963
تاریخ :
خواص میوه خشک در بارداری اقتصاد ایران: یکی از مهم ترین دوران ها برای هر خانمی دوران بارداری است که باید به بهترین نحو به تغذیه خود اهمیت دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بازار -

به همین دلیل معمولا زمان بارداری بهترین مواد غذایی موثر در رشد جنین و همچنین تقویت بدن مادر پیشنهاد می شود تا زنان باردار مصرف کنند. یکی از بهترین مواد غذایی موثر در بارداری، مصرف میوه خشک است. میوه خشک به دلیل خواص منحصر به فرد و مطلوبی که روی سلامتی مادر و جنین دارد، جز بهترین تغذیه ها محسوب می شود. به همین منظور در این مطلب هم قصد داریم خواص مصرف میوه خشک در بارداری را مورد بررسی قرار دهیم.

مهم ترین خواص مصرف میوه خشک در دوران بارداری

در دوران بارداری تغذیه شدن کودک به صورت صحیح و با مواد غذایی سالم اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها که در این دوران دچار ویار حاد می شوند، با مشکل تغذیه و مصرف مواد غذایی رایج روبرو هستند. از طرفی در این دوران همه خانم ها نیاز به دریافت و مصرف ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دارند. یکی از بهترین مواد غذایی مفید در دوران بارداری،میوه خشک  است. طبق بررسی های انجام شده مصرف چیپس یا میوه خشک که به صورت طبیعی و با کیفیت بالا تولید و بسته بندی شده باشد، در دوران بارداری بسیار مفید است . بنابراین می توان گفت که مهم ترین خواص میوه خشک در بارداری شامل موارد زیر است:

پیشگیری و درمان یبوست

معمولا یکی از مشکلات رایجی که برخی از خانم ها در دروان بارداری تجربه می کنند، یبوست است. چون در این دوران هورمون های بدن دچار تغییرات زیادی شده و یبوست ایجاد می شود. بنابراین برای پیشگیری و حتی درمان ییوست در دوران بارداری یکی از بهترین پیشنهادات مصرف میوه خشک است. چون میوه های خشک دارای میزان زیادی فیبر هستند و بروز یبوست جلوگیری می کنند. همچنین فیبر یک حلال در آب بوده و مصرف آن تاثیر زیادی در یبوست دارد. به همین منظور پیشنهاد می شود میوه های خشک شده گریپ فروت، انجیر، آلو بخارا، آناناس و گلابی را در این دوران مصرف کنید.

جلوگیری و درمان فقر آهن در دوران بارداری

یکی دیگر از مشکلات رایج در دوران بارداری، کم خونی و فقر آهن است. به همین دلیل حتی در صورتی که دچار کم خونی و فقر آهن نیستید، مصرف قرص آهن یا مواد غذایی دارای آهن یکی از ملزومات اصلی برای داشتن بارداری سالم است. تغذیه سالم در این دوران و مصرف کافی آهن، تاثیر زیادی در بروز مشکلاتی همچون زایمان زودرس، تولد نوزاد مرده یا نارس، و حتی افسردگی بعد از زایمان دارد. بنابراین توصیه می شود در این دوران مهم مصرف میوه های خشک نظیر انجیر خشک، مویز، کشمش، آلو، زردآلود و ... را فراموش نکنید. 

 

رفع مشکل و بیماری فشار خون

یکی دیگر از مشکلات رایج خانم های باردار، فشار خون بالا است. فشار خون نیز در صورتی که در این دوران کنترل و درمان نشود، تاثیر منفی روی سلامت مادر و نوزاد دارد. بنابراین با توجه به این که مصرف داروهای شیمیایی در این دوران منع شده و خطرات زیادی دارد، با مصرف میوه خشک می توانید به درمان و رفع مشکل و بیماری فشار خون در دوران بارداری کمک کنید. در میوه های خشک میزان قابل توجهی پتاسیم وجود دارد و مصرف آن تاثیر زیادی در درمان و جلوگیری از فشار خون خواهد داشت. از جمله انواع میوه های خشک که دارای میزان زیادی پتاسیم هستند، می توان زردآلو، آووکادو، کشمش، گلابی، سیب، موز و انبه را نام برد.

داشتن دندان هایی سالم برای مادر و جنین

رشد و تشکیل دندان در جنین از شش هفتگی آغاز می شود. به همین دلیل حفظ سلامت دندان های مادر و همچنین تامین کلسیم و مواد مغذی در این دوران و برای رشد دندان های جنین در دوران حاملگی اهمیت زیادی دارد. از طرفی با توجه به این که در دوران بارداری تغییرات هورمونی در بدن رخ داده و احتمال استفراغ افزایش می یابد، معده نیز اسید بیشتری در دهان تولید می کند. به همین دلیل افزایش میزان این اسید در دهان مادران باردار باعث پوسیده شدن دندان ها خواهد شد. بنابراین برای این که هم مادر و هم جنین زمان رشد در رحم مادر دندان هایی سالم داشته باشند، مصرف میوه خشک بسته بندی شده پیشنهاد می شود. برخی از میوه های خشک از جمله موز، انبه، سیب، زردآلو و ... دارای میزان زیادی ویتامین A هستند و مصرف آن در دوران بارداری به داشتن دندان های سالم برای مادر و جنین کمک زیادی می کند. علاوه بر این، با تامین شدن میزان کافی ویتامین A در بدن، سلامت چشم مادر و جنین نیز حفظ و تامین می شود.

تامین ویتامین و املاح بدن در دوران بارداری

همان طور که می دانید در دوران حاملگی، نوزاد از بدن مادر تغذیه می کند. به همین دلیل تامین شدن ویتامین و املاح معدنی برای بدن در این دوران اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل یکی از بهترین اقدامات مصرف میزان کافی میوه و میوه خشک است. چون چیپس و میوه های خشک دارای منیزیم زیادی هستند. علاوه بر این، در میوه های خشکی مانند موز و خرما مقدار زیادی منیزیم هستند و مصرف آن ها در این دوران باعث تشکیل استخوان بندی و ساخت بافت های عصبی جنین در دوران بارداری دارد. علاوه بر این، تامین منیزیم بدن در دوران بارداری تاثیر قابل توجهی در تنظیم وزن جنین و مادر دارد.

خرید میوه خشک با بهترین کیفیت از سایت قیصی

در این مقاله به طور کامل در مورد اهمیت و خواص مصرف میوه خشک در دوران بارداری صحبت شد. بر اساس مطالب ذکر شده میوه های خشک نظیر آلو، زرد آلو، انبه، سیب، گلابی، مویز و ... همگی در تامین سلامت بدن مادر و جنین اهمیت و تاثیر زیادی دارند. بنابراین در صورتی که به سلامتی خود در دوران بارداری و حتی قبل و بعد آن اهمیت می دهید، می توانید از طریق سایت قیصی اقدام به خرید انواع میوه خشک  بسته بندی شده با کیفیت بسیار بالا نمایید.

"این مطلب تبلیغاتی است"