تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3689137
شناسه : 3689137
تاریخ :
رگبار باران و رعد وبرق در نوار شمال غربی | تداوم وزش باد شدید در شرق اقتصاد ایران: شدت بارش در نوار شمال غربی کشور سبب صدور هشدار نارنجی برای ۳ استان در روز یکشنبه (۲۰ خرداد) شده‌است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز یکشنبه (۲۰ خرداد) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل هشدار نارنجی هواشناسی با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه است.»
کبری رفیعی افزود: «دوشنبه (۲۱ خرداد) در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور و در استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد. سه‌شنبه (۲۲ خرداد) علاوه بر این مناطق، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه‌های جنوبی جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری، مرکزی و اصفهان هم بارندگی دارد. ۵ روز آینده نیز در مناطقی که گفته شد، بارش‌ها به شکل تگرگ نیز رخ می‌دهد.
به گفته رفیعی، دوشنبه (۲۱ خرداد) و سه‌شنبه (۲۲ خرداد) شرایط برای تشکیل گردوخاک در کشور عراق مهیا است و با توجه به این شرایط نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور انتظار داریم.
در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز امروز یکشنبه (۲۰ خرداد) مواج و متلاطم است.
برای تهران نیز افزایش وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران بین ۳۶ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد است.