تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3687880
شناسه : 3687880
تاریخ :
چله خدمت؛ تکمیل طرح های ناتمام دولت شهید رئیسی اقتصاد ایران: معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت گفت: تعداد زیادی طرح‌ جدید در روزهای آینده با عنوان چله خدمت در روزهای پایانی دولت آیت الله رئیسی در کشور افتتاح خواهد شد و در استان کرمان ۳۰ افتتاحیه داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ برای نخستین بار جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در کرمان با استمداد از ۱۴ هزار شهید بسیج کارگری کشور و با محوریت بسیج کارگری استان کرمان و با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت و معاون وزیر صمت برگزار شد.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این همایش گفت: اقتصاد تک محصولی و اقتصاد متکی به نفت و متکی به مواد خام، آسیب‌ پذیر است و اگر فروشنده مواد خام در حوزه محصولات فلزی، شیمیایی و باشیم، نمی‌ توانیم ارزش افزوده را در تکثر محصولات و زنجیره تولید داخلی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تا رسیدن به اقتصاد مقاومتی ایده‌ آل فاصله داریم در این زمینه برنامه‌ ریزی خوبی در سطح ملی و استانی صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بی‌ وقفه شهید آیت الله رئیسی مسئول گفت: رئیس جمهور شهید شب و روز نمی‌شناخت و توجه ویژه‌ای به صنعت داشتند و با تلاش های ایشان در واقع ما نتوانستیم پا به پای ایشان حرکت کنیم.

برادران با اشاره به پتانسیل و توانمندی بالا و نیروی انسانی فرهیخته و جوان کشور اظهار کرد: تنها در استان کرمان بیش از ۴۲ عنصر مواد معدنی وجود دارد و وجود بسیاری از صنایع پایه را شاهدیم، اما باز در بسیاری از موارد، وارد کننده محصولات نهایی هستیم و زیبنده نیست که بخواهیم این محصولات را وارد کنیم.

وی اظهار کرد: خیلی‌ها چراغ سبز به کدخدا نشان دادند و گفتند زندگی راحت در گرو این است با کدخدا ارتباط بگیریم؛ اما مردم انسان‌ هایی خدایی و مشی اهل بیت را انتخاب کردند و مطمئنا این مشی را ادامه خواهند داد، زیرا بابت آن هزینه دادند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: طی دوران خدمت دولت سیزدهم سهم استان کرمان از ۳۷ درصد در تولید ناخالص داخلی به ۵۶ درصد افزایش یافت و این کار نتیجه تمرکز بر زنجیره‌ های ارزش است.

برادران بیان داشت: در افق ۱۴۰۴ برنامه‌ ریزی شده است؛ ۸۰ میلیون تن کنسانتره مس در کشور داشته باشیم؛ که ۴۲ میلیون تن سهم استان کرمان است و از ۸۰ میلیون تن گندله، ۳۲ میلیون تن سهم این استان است.

وی افزود: تعداد زیادی طرح‌ جدید در روزهای آینده با عنوان چله خدمت در روزهای پایانی دولت آیت الله رئیسی در کشور افتتاح خواهد شد و در استان کرمان ۳۰ افتتاحیه داریم؛ که ۵ پروژه بزرگ با ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان شامل در زنجیره مس، آهن، زغالسنگ و ... است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت اذعان داشت: رویکرد این است؛ این زنجیره‌ ها با صنایع پایین دستی تکمیل شود و با ایجاد صنایع قطعه‌ سازی، صنایع الکترونیک، خدماتی و ... تکمیل می‌ شود.

برادران با بیان اینکه چله خدمت یعنی کارهای باقیمانده را تکمیل کنیم، گفت: شهادت آیت الله رئیسی جامعه صنعت را عزادار کرد؛ زیرا بسیار به این عرصه در اقتصاد توجه داشت و در حل ان‌ها قلطعیت داشت، بنابراین کاری زا معطل انتخاب ات نمی‌کنیم و به خدمت ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه جامعه صنعتی کشور بزرگترین حامی خود را از دست داد، تصریح کرد: هر مشکلی که بود، رئیس جمهور شخصا ورود و آن را حل می‌کرد، ایشان اشراف بالایی به صنعت و ارتباط با متصدیان داشت.

شایان ذکر است؛ این جشنواره که بر اساس اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری طراحی و تدوین شده بود از مهرماه سال گذشته کار خود را با شناسایی و اعتبارسنجی واحدهای تولیدی استان آغاز کرد و بعد از شناسایی پایش، رصد میزان تولید و ابتکارات خلاقانه در مواجه با تحریم‌های اقتصادی آنان را مورد بررسی قرار داد.

از بین واحدهای تولیدی، ۴۰ واحد تولیدی، توزیع و خدماتی و یک مورد صندوق قرض‌ الحسنه که بیش از ۸۰۰ عضو را جذب کرده بود؛ حائز دریافت نشان اقتصاد مقاومتی بسیج کارگری شدند.

چله خدمت؛ تکمیل طرح های ناتمام دولت شهید رئیسی