تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3684453
شناسه : 3684453
تاریخ :
مقاومت در غزه و فلسطین موضوع اول دنیا و یادگار امام خمینی(ره) است اقتصاد ایران: ری- سرپرست ریاست جمهوری گفت: مقاومت در غزه و فلسطین موضوع اول دنیا و یادگار امام خمینی(ره) است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر، شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی که در حرم مطهربرگزار شد با اشاره به اینکه یاد و خاطره رحلت حضرت امام همین الان هم برای ما سخت است، اظهار کرد: هیچ بعد و ساحتی از امام فراموش شدنی نیست.

مخبر با بیان اینکه امسال درد مضاعفی هم داریم و آن از دست دادن شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جهمور محترم ایران و همراهان محترمشان، شهید امیرعبداللهیان و استاندار عزیز آذربایجان شرقی و امام جمعه بسیار محبوب تبریز آیت‌الله آل‌هاشم و گروه پروازی است گفت: این موارد هم غم مضاعفی بر دل ما افزوده است.

وی افزود: این روزها نمی‌توان در محفلی حضور پیدا کرد و از فجایع غزه نگفت، مسائلی که در غزه می‌گذرد تقریباً حالت کم‌سابقه‌ای حتی در فلسطین پیدا کرده است؛ در قضایای رفح هیچ جنایتی نمانده است که اسرائیلی‌ها و رژیم اشغالگر قدس آن را انجام نداده باشد.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی چند ماه است به هیچکدام از هدف‌های خود نرسیده و به جای اینکه بتواند در صحنه نبرد این کارها را دنبال کند به جان فلسطینیان حمله ور است افزود: مقاومتی که امروز در غزه و در محور مقاومت وجود دارد یادگار حضرت امام است چرا که ایشان بحث فلسطین را موضوع اول اسلام اعلام کردند و امروز همان جریان این موضوع فلسطین را به موضوع اول دنیا تبدیل کرده است.

مخبر با اشاره به اینکه امام فقیه، فیلسوف، عارف و سیاست‌مدار بود افزود: اولین مشخصه بارز حضرت امام باور و اعتماد به خدا، تحول‌خواهی بود گفت: امام معتقد بود که اقتصاد و فرهنگ و همه ابعاد کشور باید متحول شوند و دنبال این موضوع بود.

کفیل ریاست‌جهوری افزود: امام عاشق مستضعفان، دشمن‌شناس، اهل مشورت، ساده‌زیست بود و به عدالت باور جدی و قلبی داشت و نمی‌توانست با ظالم بسازد.

وی بیان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی قدرت نظام را تقویت می‌کند و امیدوار هستیم با عنایت خداوند مردم مثل سابق در صحنه انتخابات حاضر شوند که این موضوع هم باعث قوت و تقویت کشور و هم تضعیف دشمنان می‌شود.