تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3682527
شناسه : 3682527
تاریخ :
کشتارگاه صنعتی دام کرمان جهت پیشگیری از تب کنگو سم پاشی شد اقتصاد ایران: کرمان- رییس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: جهت پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، عملیات سم پاشی کشتارگاه صنعتی دام کرمان و آموزش به پرسنل آن اجرا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زین الدینی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و مساعد شدن شرایط برای تکثیر و ازدیاد انگل‌های خارجی از جمله کنه‌ها، طرح سمپاشی کامل محوطه و تأسیسات کشتارگاه‌های صنعتی دام انجام شد.

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، از طریق سمپاشی اماکن دامی و کشتارگاهای دام و آموزش دامداران و پرسنل در معرض خطر در کشتارگاه‌های دام است.

زین الدینی هدف از اجرای این طرح سمپاشی را حفاظت از سرمایه دامی، جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) و پیشگیری از تبعات مخرب اقتصادی بیماری‌های انگلی، اعلام کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان همچنین بیان کرد: در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی برای گروه‌های در معرض خطر مانند دامپزشکان، دامداران، قصابان، سلاخان و … احتمال ابتلاء به این بیماری افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: شهروندان علی الخصوص در مواردی از قبیل عزیمت به اماکن اقامتی و تفریحی بایستی گوشت تازه مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

زین الدینی گفت: شهروندان باید به مهر و یا برچسب موجود بر روی لاشه دام توجه و از خرید گوشت از مراکز غیر مجاز خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان اظهار داشت: نگهداری گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال به منظور پیشگیری از ابتلاء از بیماری تب کریمه کنگو حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، خودداری از خوردن گوشت و جگر خام یا نیم پخته، حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم پاشی و حمام دادن دام‌ها است.

زین الدینی افزود: همچنین استفاده از دستکش در هنگام خرد کردن گوشت و سایر فرآورده‌های گوشتی و استفاده از وسایل ایمنی فردی مثل کلاه، عینک، ماسک، روپوش و چکمه در موقع تماس با دام و ذبح آن از دیگر موارد حائز اهمیت قلمداد می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان در پایان گفت: به علاوه در پیشگیری از ابتلاء به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بایستی از له کردن کنه با دست (در صورت مشاهده آن در روی بدن دام) خودداری شود.