تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3681371
شناسه : 3681371
تاریخ :
آغاز به کار اولین مدرسه سلول های بنیادی در کرمان اقتصاد ایران: اولین مدرسه سلول‌ های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، توسط معاونت علمی بسیج دانشجویی با همکاری مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه در محل سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی آغاز به کار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ اولین مدرسه سلول‌ های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امروز پنجشنبه ۱۰ خردادماه توسط معاونت علمی بسیج دانشجویی با همکاری مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه در محل سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه این مدرسه، با حضور دکتر مهدی احمدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر عارفیان رییس ستاد توسعه علوم فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم آغاز به کار این مدرسه گفت: سلول‌ های بنیادی و پزشکی بازساختی از موضوعات مطرح در جهان است و با وجود اینکه علم جوانی است؛ اما خوشبختانه در کشور ما و به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت‌ های خوبی انجام شده است.

دکتر مهدی احمدی نژاد ضمن قدردانی از بسیج دانشجویی و مرکز سلول‌ های بنیادی دانشگاه در راه اندازی این مدرسه، افزود: من به نتایج این مدرسه خوش بین هستم و امیدوارم شما دانشجویان از این مدرسه نهایت استفاده و بهره را ببرید.

آغاز به کار اولین مدرسه سلول های بنیادی در کرمان

رئیس ستاد توسعه علوم فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در مراسم آغاز به کار این مدرسه گفت: آینده سلامت دنیا و کشور با کمک فناوری‌ های نوین دگرگون شده است.

دکتر احسان عارفیان با اشاره به شاخه های مختلف علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، افزود: محصولات بسیاری از این علم برای درمان بیماری ها تولید شده است و این علم آینده خوبی پیش رو دارد.

وی به رتبه دوازدهم ایران در حوزه پژوهش در سال ۲۰۲۳ اشاره و بیان کرد: این رتبه نشان می‌ دهد ؛ که با توجه به تحریم ها و مشکلات کارهای تحقیقاتی تولیدات ما در زمینه تحقیقات و پژوهش خوب است.

به گفته رئیس ستاد توسعه علوم فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در ایران فعال است؛ که ۲۰ درصد این تعداد در زمینه سلول‌ های بنیادی فعالیت دارد.

شایان ذکر است؛ دانشجویان شرکت کننده در اولین مدرسه سلول‌ های بنیادی دانشگاه که به مدت دو روز برگزار می‌ شود؛ با حضور در کارگاه‌ های تئوری و عملی مطالبی را شامل: آشنایی با سلول‌ های بنیادی، نانوفناوری در پزشکی بازساختی، ژن تراپی سلول‌ های سوماتیک، ثبت اختراع و ثبت شرکت تجاری سازی، کاربرد سلول‌ های بنیادی در بالین، کشت سلولی، مهندسی بافت، فلوسایتومتری و نانوفناوری فرا می‌ گیرند.

آغاز به کار اولین مدرسه سلول های بنیادی در کرمان