تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3681166
شناسه : 3681166
تاریخ :
آغاز عملیات اجرایی بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیقلوی چای اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- با حضور مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی پروژه بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیقلوچای در اردبیل آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که ظهر پنجشنبه در حاشیه رودخانه بالیقلوی چای اردبیل در زرناس اردبیل برگزار شد، استاندار اردبیل اظهار کرد: اردبیل از دو جنبه ملی و مذهبی به گردن کشورمان حق برزگی دارد و باید به تناسب مرجعیت شیعی، تاریخی و هویت معنوی شهر اردبیل در کانون توجه، توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

سیدحامد عاملی خاطرنشان کرد: از همین شهر اتحاد و یکپارچگی ایران اسلامی و شیعی آغاز شده و عشق به اهل بیت نیز سرچشمه و منبع ارزشمندی برای این خطه به شمار می رود.

وی افزود: در مقطع کنونی نیز بینظیرترین همدلی مسئولان قوا را در استان اردبیل شاهدیم که همه کارگزاران نظام اسلامی تلاش می کنند تا در این استان فرصت خدمت رسانی را غنیمت بشمارند.

استاندار اردبیل بیان کرد: به تبعیت از رییس جمهور شهید که مجاهدانه و مخلصانه پای در مسیر خدمتگزاری به مردم گذاشت ما نیز باید همین مسیر و محور پیشرفت و توسعه را ادامه دهیم تا استان اردبیل بتواند از عقب ماندگی های تاریخی نجات پیدا کند.

عاملی گفت: باید منیت ها و تفرقه را در این مسیر خدمت رسانی کنار بگذاریم تا مسیر توسعه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با قدردانی از شهرداری اردبیل در بها دادن به توسعه متوازن شهری در همه نقاط این شهر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب تصریح کرد: پروژه های مهم و ارزشمندی با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در این استان در حال اجراست که مهمترین آن پل مزین شده به نام شهید آیت الله رییسی با پیشرفت ۸۰ درصد و ساماندهی رودخانه بالیقلوچای به عنوان دغدغه و مطالبه اصلی مردم است.

در این مراسم شهردار اردبیل نیز ساماندهی و بهسازی رودخانه بالیقلوچای را از مطالبات و درخواست های مردم اردبیل اعلام و اظهار کرد: رودخانه بالیقلوچای متعلق کردیم تا در کنار ساماندهی رودخانه ۲۹ هکتار پارک حاشیه ای را در این منطقه راه اندازی کنیم.

محمود صفری بیان کرد: قرار است در مسیر ۸ کیلومتری رودخانه بالیقلوچای آبنما، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، پل های چوبی و دیگر طرح های مطلوب گردشگری از سمت زرناس به سمت تپه نادری اجرایی شود تا با توجه به کانال گذاری بازچرخانی آب را در این محدوده شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا در استان اردبیل پل شهید آیت الله رییسی را به سرعت در حال اجرا دارد که تلاش می کنیم در چند ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

شهردار اردبیل گفت: پارک بانوان اردبیل به دلیل ارتفاع سازی و مشرفیت ساختمان های همجوار مطلوب بانوان نیست و قرار است در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار پارک اختصاصی بانوان همراه با فرهنگسرا و ورزشگاه احداث و عملیاتی شده و در کمتر از یک سال به بهره برداری برسد.

صفری ادامه داد: عملیات احداث پل آقاباقر نیز تا شهریورماه آغاز می شود تا شهرداری این پل را که در سال های گذشته با کلنگ زنی تبلیغاتی شروع شده بود هرچه سریعتر به سرانجام برساند.