تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3679978
شناسه : 3679978
تاریخ :
وزیر ارشاد: شهید رئیسی بزرگترین حامی فرهنگ و هنر بود اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوگواره سراسری «روز وداع یاران» آیت الله رئیسی را یکی از بزرگترین حامیان حوزه فرهنگ، هنر، شعر و ادب دانست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، به همت محافل ادبی نهاد، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با هدف گرامیداشت یاد شهدای خدمت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان به صورت همزمان در استانها برگزار شد. این برنامه در تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در ساختمان ستاد مرکزی نهاد برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از احساسات اهالی قلم به رئیس جمهور فقید در قالب شعر و سروده، اظهار داشت: مایه مباهات ماست که آیت الله رئیسی، یکی از بزرگترین حامیان حوزه فرهنگ، هنر، شعر و ادب بودند. ایشان در محافل مختلف تشریف می‌آوردند و با گوش جان شنوای صحبت‌های عزیزان بودند و تا جایی که مقدور بود، تلاش می‌کردند اتفاقات خوبی برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه رقم بخورد.

وی ادامه داد: من به نوبه خود از بانیان برگزاری این برنامه، اصحاب گرانقدر شعر و ادب، بزرگان حوزه کتاب و نشر و فرهیختگانی که در تمامی استان‌های کشور در برنامه «روز وداع یاران»، این فضای عاطفه و مهر و محبت گرد آمده‌اند، قدردانی می‌کنم. به فرمایش رهبر انقلاب، این اتفاق، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و مصداق «لایسدها شیء» است؛ شاید بتوان گفت این شخصیت با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و حضورشان در بخش‌های مختلف خدمتگزاری، پدیده‌ای تکرارنشدنی بودند. ان‌شاءالله خداوند در حوزه خدمتگزاری برای مردم ایران، بهترین‌ها را در مسیر ارتقای ملت قرار دهد.