تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3676094
شناسه : 3676094
تاریخ :
نیاز فوری به بازسازی ۴۴ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در اصفهان اقتصاد ایران: اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نیاز فوری به بازسازی ۴۴ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در اصفهان و تأمین اعتبار ملی برای این پروژه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه در خط لوله انتقال فاضلاب در خیابان پروین اظهار کرد: طی چند روز اخیر شهروندان گزارش‌های مبنی بر پس زدگی فاضلاب در خیابان‌های خواجه عمید، معراج، هفتون، لقمان و فجر گزارش کردند.

وی با بیان اینکه این گزارش‌ها بلافاصله پیگیری و نیروهای آب و فاضلاب به منطقه اعزام شدند، افزود: در بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که آسفالت بخشی از خیابان پروین حدفاصل چهار راه شیخ طوسی تا میدان لاله برداشته شود و شرایط مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در عملیات برداشت آسفالت شاهد آسیب به خط لوله فاضلاب ۱۵۰ میلیمتری بودیم، گفت: این خط دارای قدمت بیش از ۳۵ سال است و دچار فرسودگی شده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته محدودیت ترافیکی در خیابان پروین از سوی پلیس راهور اعلام و مسیر جایگزین نیز اعلام شده است، ابراز کرد: با خاکبرداری انجام شده در عمق ۸ تا ۹ متری خط لوله دچار خوردگی شده و تعویض این لوله در دستور کار قرار گرفته است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: در صورت عدم بهبود شرایط با بازسازی این بخش از لوله فاضلاب خاکبرداری در دیگر قسمت‌های خیابان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هنوز شرکت آب و فاضلاب زمان پایان عملیات بازسازی بخشی از خط لوله انتقال فاضلاب خیابان پروین را اعلام نکرده است، گفت: بررسی لحظه‌ای این پروژه در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه خط لوله انتقال فاضلاب در اصفهان قدمتی ۵۵ ساله دارد، افزود: تاکنون ۱۹۳ کیلومتر از این خط بازسازی شده و ۳۰۰ کیلومتر نیز نیاز به بازسازی و احیا دارد.

وی با بیان اینکه ۴۴ کیلومتر از خط انتقال فاضلاب برای بازسازی نیاز به بازسازی فوری دارد، اضافه کرد: این پروژه نیاز به اعتبار ملی دارد و اداره آب و فاضلاب اصفهان امسال بازسازی ۲۰ کیلومتر از این خطوط در خیابان‌های شهیدان کاظمی، هفتون، قائمیه و آبشار را در دستور کار قرار داده است.