تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3668471
شناسه : 3668471
تاریخ :
هشدار نارنجی برای مشهد؛ بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی اقتصاد ایران: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شرایط رگباری و وقوع سیلاب ناگهانی برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی دور از انتظار نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: امروز شنبه با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در پی وقوع رگبار، وزش باد شدید، رعد و برق در استان‌های شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی موجب اختلال در سفرهای جاده‌ای، کاهش دید، لغزندگی جاده، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: همچنین امروز در مناطقی از شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق، نقاطی از شرق و جنوب شرق به صورت رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید و بارش در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال شرق و شرق کشور رگبار باران گاهی وزش باد رخ می‌دهد و دوشنبه در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و سه شنبه علاوه بر شمال غرب و سواحل غرب با تقویت بارش در غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس شمالی نیز بارش پیش بینی می‌شود.

نقشینه وضعیت جوی روز چهارشنبه را پیش‌بینی کرد و گفت: در شمال غرب ارتفاعات زاگرس شمالی، مناطقی از مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های البرز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و طی سه روز آینده در مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

این مسؤول عنوان کرد: امروز صبح یک توده گرد و خاک از کشور «عراق» به روی آسمان استان‌های خوزستان و ایلام داشتیم که در شهرهای آبادان، بندر ماهشهر، دره‌شهر، اهواز موجب کاهش دید شهروندان شد.

وی در خصوص وضعیت جوی استان‌های شمالی کشور، گفت: در سواحل شمالی کشور بارش‌ها از صبح امروز آغاز شده و این سامانه بارشی تا همچنان تداوم خواهد داشت.

نقشینه آب و هوای پایتخت را تشریح کرد و افزود: امروز پیشینه دمای هوای تهران به ۲۶ درجه خواهد رسید در دامنه‌های جنوبی البرز و برای مناطق جنوبی تهران احتمال خیزش گرد و خاک خواهد بود و همچنین برای فردا یکشنبه شب وزش باد شدید، افزایش ابر و احتمال بارندگی پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در ارتفاعات مناطق البرز مرکزی و ارتفاعات تهران شرایط برای رگبار، رعد و برق مستعد خواهد بود، بنابراین کوه‌نوردان از انجام هرگونه فعالیت جدا خودداری کنید.

وی ادامه داد: مشهد در بعضی از ساعات امروز رگبار، تگرگ، باد شدید، مه آلودگی هوا، رعد و برق رخ خواهد داد و همچنین فردا استان مشهد کاهش محسوس دما از ۱۹ به ۱۳ درجه را پیش بینی می‌شود اما مجدداً از روز دوشنبه دمای هوا این استان به ۲۰ درجه خواهد رسید.