تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3663874
شناسه : 3663874
تاریخ :
خسارت ۸ هزار میلیارد ریالی تگرگ و سیل به کشاورزان کاشمری اقتصاد ایران: کاشمر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر از خسارت ۸ هزار میلیارد ریالی تگرگ و سیل۲۰ اردیبهشت ماه در این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم قربان پور با بیان اینکه طبق برآورد خسارت کارشناسان جهاد کشاورزی بیشترین خسارت به محصولات زراعی و باغی کاشمر وارد شده است، اظهار کرد: بیشترین خسارت به باغات انگور شهرستان بوده است که به این بخش بیش از ۷ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر در ادامه به خسارت وارده به بخش دام اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بعد از گزارش‌ها و هشدارهای هواشناسی و اطلاع رسانی گسترده مدیریت جهاد کشاورزی از راه‌های مختلف نظیر فضای مجازی، ارتباط با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و غیره از بروز خسارت بیشتر پیشگیری به عمل آمد.

وی سطح خسارت وارده را حدود ۴ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهمترین گزینه‌ها برای جبران بخشی از خسارت حوادث غیرمترقبه است که باید مورد توجه ویژه کشاورزان قرار گیرد.

قربان پور اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، ریسک زیاد فعالیت‌های کشاورزی، افزایش هزینه‌های تولید، نهاد حمایتی دیگری به جز بیمه محصولات کشاورزی برای حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده کشاورزانی که دچار خسارت شده‌اند و باغات آنان تحت پوشش بیمه بودند برای درخواست خسارت به صندوق بیمه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: به تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه توصیه می‌شود از ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین ایجاد اراضی و باغات کشاورزی در مسیر رودخانه‌های فصلی برای جلوگیری از خسارت‌ها به طور جدی خودداری کنند.