تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3653384
شناسه : 3653384
تاریخ :
سه بازار رقیب و اصلی بورس و شرط عبور شاخص از مرز ۳ میلیون واحدی اقتصاد ایران: کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازدهی ۲۵۰۰ درصدی بورس طی ۶ سال اخیر و سه رقیب اصلی، شرط عبور شاخص از ٣ میلیون واحد را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی با بیان اینکه بازار سرمایه در سال ١۴٠٣ مستعد جذب نقدینگی است به ایلنا، گفت: سال ٩٧ شاخص بورس ٨٠ هزارتایی بود و تا پایان سال گذشته به ٢.١ میلیون واحد رسید. در این مدت شاخص بیش از ٢۵٠٠ درصد بازدهی داشت اما این بازدهی لزوما به تغییر سوددهی شرکت‌ها ارتباطی ندارد و دولت تبحر خاصی در دست اندازی آنها دارد.

وی افزود: اگر بازار مسکن و خودرو و سایر بازارهای رقیب در رکورد باشند بطور قطع بازار سرمایه می‌تواند از شاخص ٣ و حتی ٣.۵ میلیون واحد عبور کند البته شرط عبور حمایت همه جانبه دولت و به معنای خروج از قیمت گذاری دستوری است. در طول دوره‌های دولت محافظه کار، اصلاح طلب و دولت‌هایی که بورس را قمار می‌دانستند و برای جذب سرمایه به بورس فراخوان عمومی اعلام کردند نسبت به سایر بازارها بیشترین بازدهی را داشت.

آقابزرگی ادامه داد: البته بخشی از دلیل رشد بورس وضعیت نامناسب و فضای رکوردی سایر بازارها است. طبق آنچه سنوات نشان داده بازار مسکن، طلا و ارز رقبای اصلی بورس هستند. بازار مسکن و خودرو در آستانه حبابی شدن قرار گرفتند تا بازار سرمایه بی رقیب بماند. بورس به اندازه کافی افت کرده و شرایط برای جذب نقدینگی آن مهیا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام