تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3647965
شناسه : 3647965
تاریخ :
اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است اقتصاد ایران: معاون پژوهشی مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی گفت: اصل طلا طبق قانون معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و در خرید فقط اجرت محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اشکان هراتی با بیان اینکه اصل طلا طبق قانون معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و در خرید فقط اجرت محاسبه می‌شود، گفت: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و از طریق جریان صدور صورتحساب الکترونیکی، یک‌بار مالیات بر ارزش افزوده کالا دریافت می‌شود و امکان اخذ مالیات دوباره امکانپذیر نیست.

وی افزود: همه کالاها در سامانه مودیان با ذکر شماره سریال ثبت شده و افراد می‌ توانند با در دست داشتن شماره سریال کالا از اصل و تقلبی بودن آن اطمینان حاصل کنند. صورتحساب الکترونیک مالیاتی دارای سریال ۲۲ کاراکتری منحصر به فردی است که اقلام و اطلاعات آن متناسب با نوع کسب و کار توسط سازمان امور مالیاتی تعریف شده و شناسه ۱۳ رقمی کالا و نرخ مالیات آن مشخص شده است.

هراتی ادامه داد: از اول دی ماه اشخاص مشمول مکلفند صورتحساب الکترونیک صادر کنند. اعتبار فروشگاه‌ها در صدور صورتحساب الکترونیکی است. توصیه می شود مصرف کننده از کسانی خرید کند که صورتحساب الکترونیکی صادر می ‌کنند.