ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسنپفود در واکنش به خبر هک اطلاعات کاربران این پلتفرم طی بیانیه ای اعلام کرد:
«پیرو هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپفود به اطلاع میرسانیم که شرکت اسنپفود در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است.
شرکت اسنپفود مسئولیت این اتفاق را میپذیرد و حتما بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد.
گفتنی است این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپفود اقدام به فروش اطلاعات کرده است و شرکت اسنپفود حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار دادههای کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد.
لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرمها ذخیره نمیشود.
متعاقبا اطلاعات تکمیلی در این مورد را منتشر خواهیم کرد.»
به گزارش تسنیم، یک گروه هکری با ارائه شواهدی به عنوان نمونه، ادعا داشته است که کل دادههای اسنپ فود، شامل اطلاعات بیش از 20 میلیون کاربر و 880 میلیون سفارش را به دست آورده است.
این گروه میگوید اطلاعات بیش از 20 میلیون کاربر شامل نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و همچنین اطلاعات بیش از 880 میلیون سفارش محصول را استخراج کرده است.
تیم هکری اعلام کرده است که این اقدام را به اسنپ فود اطلاع نداده و مستقیما اطلاعات را برای فروش گذاشته است. اما دلیل این کار برمیگردد به تابستان امسال که همان گروه هکری تپسی را هک کرده بود و حالا عنوان کرده است که پس از ماجرای تپسی تصمیم گرفتیم با هیچ شرکتی در آینده مذاکره نکنیم!
انتهای پیام/