تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3632009
شناسه : 3632009
تاریخ :
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد: آب صنایع متصل به آب خلیج فارس قطع خواهد شد اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با اعلام رتبه ۴ ایران در فرونشست جهان از قطع آب صنایع متصل به آب خلیج فارس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمد مهدی جوادیان زاده با اشاره به اینکه آب کیفی صنایع دارای دسترسی مستقیم به آب خلیج فارس بزودی قطع می‌شود، گفت: به دلیل بروزرسانی و تعمیر خط انتقال آب خلیج فارس، فرصت معینی به شرکت ها برای استفاده از منابع آب داده شد. طبق قانون بودجه  سال جاری آب  در اختیار همه صنایع استان باید از آب منابع غیرمتعارف مانند پساب و انتقال آب از دریا باز تامین شود.

وی افزود: میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. از سوی دیگر در برابر نرخ فرو نشست سالانه 4 میلیمتری در دنیا، فرو نشست زمین در بخش های مختلف ایران سالانه به بیش از 50 سانتیمتر می رسد. بنابراین ایران رتبه چهارم فرو نشست دنیا را دارد. به طوریکه 230 دشت از 609 دشت با این پدیده روبرو هستند که ناشی از برداشت بی رویه از آب زیرزمینی، قرارگرفتن شهرها در مناطق آهکی، توسعه فیزیکی شهرها بر روی قنوات قدیمی است.

جوادیان زاده توضیح داد: نصب کنتور های هوشمند بر روی چاه های کشاورزی و صنعتی استان رو به رشد بوده و شامل 95 درصد از چاه های کشاورزی و 78 درصد از چاه های صنعتی است.