تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3628861
شناسه : 3628861
تاریخ :
سرعت جدید اینترنت ایران و نقش شرکت بورسی در کابل نوری اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات گفت: سرعت اینترنت ایران در حال رسیدن به گیگابایت بر ثانیه است و عمر سیم‌های مسی به پایان رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عیسی زارع‌پور با اشاره به اینکه امروزه سرعت دانلود در طرح فیبر نوری چهارباغ به933 مگابایت بر ثانیه رسیده، گفت: زمانی در دهه 80 با سرعت‌های کیلوبایت بر ثانیه از اینترنت استفاده می‌شد و بالاترین مقدار آن 512 کیلوبایت بر ثانیه بود اما اکنون سرعت اینترنت در کابل نوری 80 برابر سرعت قبلی بوده و یک انقلاب در مسیر ارتباطات و اطلاعات محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم دولت همین کابل نوری و اینترنت پر سرعت بوده که باید تا پایان دولت سیزدهم استفاده همه شهرها از این امکان فراهم شود. در جهان روی سرعت میلیون‌ها برابر فعلی آزمایش شده و عمر سیم‌های مسی به پایان رسید. چراکه سرعت اینترنت بر بستر سیم مسی حداکثر 16 مگابایت بر ثانیه است.

زارع پور ادامه داد: کابل نوری دارای سرعت نامحدودی بوده و با توسعه کابل نوری تا نیم قرن آینده از طرف شرکت مخابرات در هیچ شهری برای احداث اینترنت حفاری صورت نخواهد گرفت. در کنار شرکت مخابرات به 9 شرکت دیگر مجوز داده شد و تعداد اپراتورها به 10 رسیده تا توسعه این اقدامات برای مردم تسریع شود. بنابراین سرعت اینترنت ایران در حال رسیدن به گیگابایت بر ثانیه است !

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام