ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
اخبار شرکتها- سایت های ارز دیجیتال برای آینده دنیای اقتصاد و فناوری ضروری هستند، زیرا دسترسی، سهولت، امنیت و نوآوری بیشتری را برای معاملات میلیونها کاربر در سراسر جهان فراهم میکنند. بر اساس یک برآورد، تا اوت 2022 بیش از 84 میلیون کیف پول رمزنگاری در سراسر جهان وجود داشت و حجم معاملات 24 ساعته در کل بازار ارز دیجیتال در 19 می 2021 به بیش از 500 میلیارد دلار رسید.
بااینحال، بهترین صرافی ارز دیجیتال هم تا ۵ سال آینده با بسیاری از چالشها و فرصتها مانند مقررات و پیروی از آنها، تجربه کاربری و پذیرش و همچنین نوآوری و تنوع مواجه است. در این مقاله قصد داریم به این موضوعات بپردازیم و در مورد اینکه چگونه سایت های ارز دیجیتال میتوانند برای آینده آماده شوند، بحث خواهیم کرد.
یکی از بزرگترین چالشها و فرصتها برای صرافی های ارز دیجیتال در پنج سال آینده، قوانین و مقررات است. سایت های ارز دیجیتال در یک چشمانداز نظارتی پیچیده و درحالتحول فعالیت میکنند، جایی که مقامات مختلف در سطح ایالتی، فدرال و بینالمللی، بسته به ماهیت و ساختار ارزهای دیجیتال، ممکن است صلاحیت بررسی قانونی فعالیتهایشان را داشته باشند.
سایت های ارز دیجیتال برای جلوگیری از کلاهبرداری، پولشویی، فرار مالیاتی و سایر فعالیتهای غیرقانونی و همچنین محافظت از منافع و حقوق کاربران خود باید قوانین و استانداردهای مختلفی را رعایت کنند. ممکن است بپرسید این صرافی ها چه نهادهای نظارتی را باید درنظر بگیرند؟ همراه ما باشید.
در این بخش نهادها و شبکههایی را بررسی میکنیم که در آینده سایت های ارز دیجیتال مؤثر خواهند بود.
شبکه مقابله با جرایم مالی ( FinCEN ): از صرافی های ارز دیجیتال که واجد شرایط کسبوکارهای خدمات پولی ( MSB ) یا فرستندههای پول هستند، میخواهد در FinCEN ثبتنام کنند، برنامههای مبارزه با پولشویی ( AML ) را به اجرا در بیاورند و تراکنشهای مشکوک را گزارش کنند.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ( SEC ): بر داراییهای دیجیتال که طبق قوانین اوراق بهادار فدرال، اوراق بهادار تلقی میشوند، نظارت میکند؛ مانند برخی از عرضههای اولیه سکه ( ICO )، توکنها و استیبلکوینها.
کمیسیون معاملات آتی کالا ( CFTC ): داراییهای دیجیتال را که طبق قانون بورس کالا ( CEA )، کالا یا مشتقات آن محسوب میشوند، قانونمند میکند. این موضوع شامل مواردی ازجمله قراردادهای آتی خاص، اختیارات مربوط به معاملات و همچنین مبادله ارزهای دیجیتال میشود.
خدمات درآمد داخلی ( IRS ): داراییهای دیجیتال را بهعنوان دارایی برای اهداف مالیاتی تلقی میکند و وبسایتهای ارز دیجیتال را ملزم میکند تا تراکنشها و درآمدهای خاص مربوط به ارزهای دیجیتال را گزارش کنند.
هیئت ثبات مالی ( FSB )، کمیته نظارت بر بانکداری بازل ( BCBS )، و گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ): نهادهای بینالمللی هستند که راهنمایی و توصیههایی در مورد مقررات احتیاطی، نظارت، مدیریت ریسک و قوانین ضد پول شویی را به سایت های ارز دیجیتال ارائه میکنند.
یکی دیگر از عوامل مؤثر بر آینده وبسایتهای ارز دیجیتال، تجربه و پذیرش کاربران است. تجربه کاربری به این موضوع اشاره دارد که تعامل کاربران با وبسایتهای ارز دیجیتال و محصولات یا خدمات آنها چقدر آسان، لذتبخش و ارزشمند است.
پذیرش به این موضوع اشاره دارد که کاربران تا چه میزان بهصورت گسترده و مکرر برای استفاده از وبسایتهای ارز دیجیتال و محصولات یا خدمات آنها انتخاب میکنند. تجربه کاربر و پذیرش ارتباط نزدیکی با هم دارند، زیرا تجربه کاربری مثبت میتواند پذیرش را افزایش دهد و بالعکس. وبسایتهای ارز دیجیتال میتوانند تجربه کاربری و پذیرش خود را با مواردی که در ادامه معرفی میکنیم بهبود بخشند.
در این بخش به عواملی میپردازیم که در افزایش پذیرش سایت های ارز دیجیتال و پیشرفت تجربه کاربری آنها مؤثرند.
سادهسازی طراحی، عملکرد و دسترسی به پلتفرمهای آنها، مانند کاهش اصطلاحات فنی، ارائه رابطهای بصری، ارائه چندین زبان و ارز، و پشتیبانی از دستگاهها و مرورگرهای مختلف.
ارائه ویژگیها و خدمات بیشتر که پاسخگوی نیازها و ترجیحات انواع مختلف کاربران باشد، مانند ارائه روشهای مختلف پرداخت، گزینههای معاملاتی، ابزارهای سرمایهگذاری، منابع آموزشی و شبکههای اجتماعی.
افزایش رضایت و وفاداری کاربران با ارائه مواردی مانند عملکرد باکیفیت، امنیت بالا، اعتمادسازی، شفافیت و پشتیبانی مشتری. همچنین با پاداش دادن به کاربران نیز این مورد تحقق مییابد.
آموزش و اطلاعرسانی به کاربران در مورد مزایا و خطرات معاملات و خدمات ارز دیجیتال، مانند ارائه اطلاعات واضح و دقیق، افشای اطلاعات، راهنمایی و بازخورد، و همچنین افزایش آگاهی.
عامل نهایی مؤثر بر آینده وبسایتهای ارز دیجیتال، نوآوری و تنوع است. نوآوری به این موضوع اشاره دارد که چگونه وبسایتهای ارز دیجیتال میتوانند محصولات یا خدمات جدید یا بهبودیافتهای ایجاد کنند که ارزش و عملکرد بیشتری را برای کاربران فراهم کند.
منظور از تنوع این است که چگونه وبسایتهای ارز دیجیتال میتوانند پیشنهادات خود را برای پوشش انواع مختلف ارزهای دیجیتال یا خدماتی که بخشهای مختلف بازار را پوشش میدهند، گسترش دهند. نوآوری و تنوع برای وبسایتهای ارز دیجیتال ضروری است، چراکه از طریق آن میتوانند از رقبا پیشی بگیرند و نیازها و تقاضاهای متغیر بازار ارز دیجیتال را برآورده کنند.
در ادامه به روشهای بهبود نوآوری و تنوع برای وبسایتهای ارز دیجیتال میپردازیم.
استفاده از فناوریها و روندهای نوظهور که ویژگیها و خدمات جدید یا پیشرفتهای را برای ارزهای دیجیتال فعال میکنند، مانند امور مالی غیرمتمرکز ( DeFi )، توکنهای غیرمثلی ( NFT )، راهحلهای لایه ۲، صرافیهای غیرمتمرکز ( DEX )، برنامههای غیرمتمرکز ( DApps )، قراردادهای هوشمند و اوراکلها.
ارائه انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال یا خدماتی که برای انواع مختلف کاربران جذاب است، مانند استیبلکوینها، پرایوسی کوین ( Privacy Coin )، توکنهای کاربردی، توکنهای حاکمیتی، کشت سود، وام، استیکینگ، بازی، هنر، موسیقی و رسانههای اجتماعی.
همکاری و رقابت با سایر شرکتها در اکوسیستم web3، مانند سایر وبسایتهای ارز دیجیتال، مؤسسات مالی سنتی، شرکتهای فناوری و خود کاربران.
نوآوری و تنوع برای بقا و رشد وبسایتهای ارز دیجیتال در پنج سال آینده بسیار مهم است. وبسایتهایی که بتوانند در این زمینه پیشرفت کنند، نسبت به رقبای خود خواهند درخشید، سایتهای تحلیلی ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند!