تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3621908
شناسه : 3621908
تاریخ :
تکلیف بهره برداری از معادن واقع در پادگان های نظامی مشخص شد اقتصاد ایران: مجلس، وزارت صنعت را مکلف کرد با درخواست ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به صدور مجوز بهره برداری از معادن در پادگان های تحت مالکیت نیروهای مسلح اقدام کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس در جلسه علنی با بند پ اصلاحی ماده 102 این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، طبق این بند، وزارت صنعت مکلف است با درخواست ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به صدور مجوز بهره برداری از معادن واقع در پادگان های تحت مالکیت نیروهای مسلح اقدام کند. آئین نامه اجرائی این قانون شامل پرداخت حقوق دولت و فرآیند واگذاری و سایر اقدامات لازم توسط وزارت صنعت با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با بیان اینکه بعد از بازگشت این ماده به کمیسیون جهت اصلاح، ابهام حریم پادگان ها و میدان های تیر حذف شد، گفت: صدور مجوز برای معادن موجود در پادگان ها صرفاً باید با درخواست ستاد کل نیروهای مسلح صورت گیرد. معادن جزو ذخایر بوده و نباید به دلیل قرار گرفتن در حریم پادگان ها بلا استفاده بماند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز با بیان اینکه بعضی معادن در پادگان های نیروهای مسلح سند مالکیت قطعی نداشته اما ثبت شده هستند، گفت: این معادن در منطقه نظامی قطعی واقع شده و جزو پادگان به حساب می آیند اما برای این موارد مراحل واگذاری اسناد رسمی طی شده و ضوابط و مقررات برای آنها رعایت می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام