تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بانک صادرات ایران
لینک : econews.ir/5x3615635
شناسه : 3615635
تاریخ :
دلیل افزایش ۲۹۸ درصدی سود خالص بانک صادرات اقتصاد ایران: بانک صادرات، دلیل افزایش ۲۹۸ درصدی سود خالص در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بانک صادرات از دلیل افزایش ۲۹۸ درصدی سود خالص در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد و در جریان معاملات یکشنبه با رشد اندک قیمت سهام روبرو شد.

بر اساس این گزارش، محسن سیفی سرپرست "وبصادر" در خصوص علت افزایش ۲۹۸ درصدی سود خالص در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، اعلام کرد: خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری با بهبود فرایند اعطای تسهیلات، کنترل سود پرداختی به سپرده‌ها و تمرکز بر سودآوری در بخش فعالیت‌های عملیاتی نسبت به دوره مشابه قبل حدود ۵۶ درصد رشد یافت.

از طرف دیگر هزینه مطالبات مشکوک الوصول به منظور پوشش ریسک اعتباری و طبق بخشنامه‌های بانک مرکزی ۴۶۴ درصد افزایش یافت. همچنین خالص درآمد کارمزد با توسعه فعالیت‌های بانکداری الکترونیک و دیجیتال نسبت به دوره مشابه قبل ۲۲ رشد تجربه کرد و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نیز با شناسایی سود نقدی سهام و واگذاری بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد.