این نظرسنجی نشان داد که فروشگاهها و خردهفروشان بریتانیا طی ماه گذشته میلادی فروش ضعیفی را گزارش کردند، زیرا مصرفکنندگانی که با کمبود نقدینگی مواجه بودند، از هزینههای کلان (مانند خرید مسکن و خودرو) اجتناب کردند و خرید لباسهای زمستانی را به دلیل گرمی غیر معمول هوا در این فصل از سال به تأخیر انداختند.
این ارقام همچنین نشان میدهند اگرچه میزان پولی که بریتانیاییها برای خرید هزینه کردهاند در ماه سپتامبر 2.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته، اما هزینهها در مقایسه با اوت 4.1 درصد شاهد کاهش بوده است.
هلن دیکینسون، مدیر عامل کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا، در این گزارش گفت: (خردهفروشان) اقلام بزرگ مانند مبلمان و لوازم الکترونیکی عملکرد ضعیفی داشتند زیرا مصرفکنندگان در مواجهه با هزینههای بالاتر مسکن، اجاره و سوخت، هزینههایشان را محدود کردند.
وی در ادامه افزود که پاییز همچون "تابستان هند" به این معناست که فروش لباسهای گرم و بافتنیها و کت آنطور که باید هنوز محقق نشده است.
بر اساس این گزارش، سپتامبر دومین ماه فروش ضعیف کالاها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بوده و ارقام فروش بسیار کمتر از نرخ تورم ثبت شده است.
بحران هزینه زندگی در بریتانیا مصرف را به شدت کاهش داده و این در حالی است که ترس از رکود اقتصادی در این کشور افزایش یافته است چرا که افزایش پی در پی نرخ بهره بانکی تاثیر خود را گذاشته است.
شاخص مدیران خرید، معیاری که سلامت کلی اقتصاد را منعکس میکند، حاکی از انقباض در ماههای اوت و سپتامبر است و بیکاری برای سه ماه متوالی در حال افزایش بوده است.