تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3613569
شناسه : 3613569
تاریخ :
برداشت انار از باغ‌های استان گیلان آغاز شد اقتصاد ایران: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز فصل برداشت انار از باغ‌های این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود باغداران گیلانی امسال سه هزار و ۹۶۰ تن انار به ارزش ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، منوچهر پارسافر، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز عملیات برداشت انار‌های ترش و شیرین در باغ‌های این استان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود باغداران گیلانی امسال سه هزار و ۹۶۰ تن انار به ارزش ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برداشت کنند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تداوم برداشت انار در گیلان تا پایان آبان ماه بیان کرد: بیشتر شهر‌های گیلان باغ انار دارند و این استان ۴۸۰ هکتار باغ انار ترش و شیرین دارد که بیشترین آن‌ها در شهرستان ماسال قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان رودبار به دلیل شرایط آب و هوایی تنها تولیدکننده انار شیرین در این استان است، گفت: انار در گیلان در پخت غذا‌های متنوعی استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به مرغ شکم‌پر، آش انار، خورشت انار، انار بیج، مرغ ترش و کال کباب اشاره کرد.