تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3610512
شناسه : 3610512
تاریخ :
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: مذاکره برای حذف روادید بین ایران و اکو آغاز شد اقتصاد ایران: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آغاز مذاکره برای حذف روادید بین ایران و کشور‌های عضو اکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ضرغامی گفت: مذاکره برای حذف روادید بین ایران و کشور‌های عضو اکو آغاز شده است و با توجه به ظرفیت بالای گردشگری کشور‌های عضو اکو نگاه ویژه به گردشگری در این کشور‌ها وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: اردبیل میزبان شایسته برای رویداد ۲۰۲۳ بوده و از این امر سربلند بیرون آمده است و در این استان از استاندار اردبیل و مدیرکل میراث استان و مسئولان مربوطه قدردانی می‌کنیم.

ضرغامی بیان کرد: امسال از طرف سازمان گردشگری حفظ محیط زیست مورد تاکید قرارگرفته و همگان باید در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: ایران ظرفیت بالای گردشگری و تاریخی و فرهنگی و معماری و سازه‌های خاصی دارد و حفظ طبیعت و حفظ محیط زیست در حوزه گردشگری کشور مبنای کار است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی ایران ثبت جهانی شده است، گفت: امروزه محیط زیست در خطر قرار دارد و در برخی مناطق به حفظ محیط زیست آنچنان توجه نشده است که انتظار می‌رود متولیان گردشگری به گردشگری سبز و محیط پاک اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بر تسریع روابط بین ایران و کشور‌های عضو اکو تاکید کرد و گفت: در این کشور‌ها ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت وجود دارد و امکانات تجاری و فرهنگی و تاریخی قابلی توجهی در این کشورهاست.

ضرغامی گفت: اگر در برخی مواقع روابط سیاسی بین کشور‌ها دچار سوءتفاهمات می‌شود گردشگری باید بین کشور‌ها همچنان حفظ و پایدار باشد و گردشگری باید پایداری و تعامل دولت‌ها و ملت‌ها را داشته باشد.

وی گفت: اردبیل با مجموعه شیخ صفی و میراث تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری به قطب گردشگری دنیا تبدیل شده است و امیدواریم نمایندگان کشور‌های عضو اکو سفیران خوب گردشگری برای اردبیل زیبا باشند.