تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3608939
شناسه : 3608939
تاریخ :
موضع مدیر سازمان بورس در مورد خروج محصولات فولاد و سیمان از بورس کالا اقتصاد ایران: مدیر نظارت بر سازمان بورس‌ها با اشاره به شایعه خروج برخی محصولات از بورس کالا در چند سال گذشته، گفت: خوشبختانه این موضوع به نتیجه نرسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرمهدی صبائی در خصوص امکان خروج سیمان از بورس کالا به باشگاه خبرنگارا جوان گفت:قبل از عرضه سیمان در بورس کالا، یکی از معضلات و نگرانی بزرگ افراد فعال حوزه ساخت و ساز، کمبود سیمان با قیمت منطقی و افزایش ناگهانی قیمت در زمان شروع پروژه بود که با عرضه در بورس این مشکل به نحو مناسبی رفع شد.

وی افزود: خرید سیمان از بورس کالا به محدودیت دسترسی مصرف کنندگان واقعی پایان داد و راهکاری صحیح برای حذف واسطه‌گری و رانت در بازار خرید و فروش این محصول شد. بورس کالا ساختاری نظام‌ مند دارد که با ایجاد بستری مناسب برای تعیین نرخ کالا بر اساس عرضه و تقاضا و ایجاد فضای رقابتی، مانع از ایجاد رانت در بازار محصولاتی همچون فولاد، سیمان و سایر محصولات می‌شود.

صبائی ادامه داد: شایعه خروج برخی محصولات از بورس کالا در چند سال گذشته بعضاً مطرح بوده که با توجه به نقش با اهمیت بورس کالا در حذف واسطه گری، ایجاد شفافیت در قیمت، حجم و خریدار و فروشنده و تامین کالای استاندارد بر اساس عرضه و تقاضا این موضوع خوشبختانه ابداً به نتیجه نرسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام